Ik heb de koplamp een keer eruit gehaald door de vergrendeling te verdraaien zoals aangegeven in het gebruikers manual.
Echter achterin zit ook nog een roestvrij stalen clip die de koplamp vast houdt, zie foto.
Als je hard trekt komt de lamp wel los maar is de clip achterin wel verbogen.
Weet iemand hoe het werkt. De eenvoudige uitleg uit het handboek klopt volgens mij niet.
Groeten,
Willem
Koplamp ontgrendelen
Koplamp ontgrendelen
- Attachments
-
- slede.jpg (115.35 KiB) Viewed 391 times
Re: Koplamp ontgrendelen
Hallo Willem,
de preciese werking van dat metalen plaatje heb ik nooit begrepen. Bij mijn vorige Thesis heb ik een keer de koplamp losgehad. Dat plaatje kwam dus ook los en ik had geen flauw idee waar en hoe het er weer in moest. Uiteindelijk heb ik de koplamp weer zonder plaatje er in gedaan en weer vastgezet. Daarna heb ik nooit last gehad van het gemis van dat metalen plaatje. Het zal wel ergens voor dienen, maar bij mij was het nutteloos.
de preciese werking van dat metalen plaatje heb ik nooit begrepen. Bij mijn vorige Thesis heb ik een keer de koplamp losgehad. Dat plaatje kwam dus ook los en ik had geen flauw idee waar en hoe het er weer in moest. Uiteindelijk heb ik de koplamp weer zonder plaatje er in gedaan en weer vastgezet. Daarna heb ik nooit last gehad van het gemis van dat metalen plaatje. Het zal wel ergens voor dienen, maar bij mij was het nutteloos.
Arrivederci,
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003
Farsi notare, senza essere evidente
Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636
Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003
Farsi notare, senza essere evidente
Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Dag Willem,
zoals Hans schrijft moet ik toegeven dat de functie van dat plaatje onduidelijk is. Ik dat lastig ding wel altijd netjes op zijn plaats kunnen monteren voor het inschuiven van de koplamp.
Maar je wekte mijn nieuwsgierigheid en daarom heb ik je foto effe geleend om jouw vraag bij onze Duitse vrienden te posten. Wellicht komt daar wel interessante informatie.
Rino
zoals Hans schrijft moet ik toegeven dat de functie van dat plaatje onduidelijk is. Ik dat lastig ding wel altijd netjes op zijn plaats kunnen monteren voor het inschuiven van de koplamp.
Maar je wekte mijn nieuwsgierigheid en daarom heb ik je foto effe geleend om jouw vraag bij onze Duitse vrienden te posten. Wellicht komt daar wel interessante informatie.
Rino
zie link naar de beschrijving op het Duitse forum waarvoor het ijzeren plaatje op de koplampslede zou moeten dienen
BLECHTEIL
BLECHTEIL
Re: Koplamp ontgrendelen - mysterie opgelost
Procedure ontgrendelen rechter koplamp (Niet stuurkant):
Zie voor foto's 0087 en 0088 ook volgende reactie.
1) Dop 5 mm (liefst op flexibele stift) op zeskant zetten (0083)
2) kwart slag naar rechts draaien (in boekje staat links!) de koplamp is nu ontgrendeld behalve de veilheidsclip (0095) zit er nog op
en de lamp zit nog op zijn plaats (0083)
3) als je een kwartslag doordraait naar rechts komt de lamp een cm naar voren (0087)
4) kwartslag terug draaien naar links. Lamp blijft naar voren.
5) Als je goed kijkt zie je langs de plastic afstelschroef (inbus) de clip zitten. Deze kan je met een breinaald (of lange schroevendraaier)
naar beneden duwen (0088)
6) terwijl je de clip naar beneden duwt trek je de koplamp eruit
Zie voor foto's 0087 en 0088 ook volgende reactie.
1) Dop 5 mm (liefst op flexibele stift) op zeskant zetten (0083)
2) kwart slag naar rechts draaien (in boekje staat links!) de koplamp is nu ontgrendeld behalve de veilheidsclip (0095) zit er nog op
en de lamp zit nog op zijn plaats (0083)
3) als je een kwartslag doordraait naar rechts komt de lamp een cm naar voren (0087)
4) kwartslag terug draaien naar links. Lamp blijft naar voren.
5) Als je goed kijkt zie je langs de plastic afstelschroef (inbus) de clip zitten. Deze kan je met een breinaald (of lange schroevendraaier)
naar beneden duwen (0088)
6) terwijl je de clip naar beneden duwt trek je de koplamp eruit
- Attachments
-
- img_0095.jpg (72.45 KiB) Viewed 391 times
-
- img_0083.jpg (181.48 KiB) Viewed 391 times
Nog twee foto's 0087 en 0088
- Attachments
-
- img_0088.jpg (82.38 KiB) Viewed 391 times
-
- img_0087.jpg (155 KiB) Viewed 391 times
-
gisteren even bij de dealer geweest omdat mijn linkerkoplamp niet goed gericht staat. Moet een hele nieuwe unit in...
maar goed, er werd mij verteld dat die extra vergrendeling wel degelijk belangrijk is en dat het al een aantal keer is voorgekomen dat iemand de lamp niet goed had gemonteerd en deze op de autosnelweg opeens over kwam vliegen.. dat wil je volgens mij niet meemaken...
maar goed, er werd mij verteld dat die extra vergrendeling wel degelijk belangrijk is en dat het al een aantal keer is voorgekomen dat iemand de lamp niet goed had gemonteerd en deze op de autosnelweg opeens over kwam vliegen.. dat wil je volgens mij niet meemaken...
-
tja, daar kan ik wel redelijk over meepraten inmiddels, vliegende koplampen ;-(
Denk goed om de vergrendeling, die metalen clip zat er bij mij in de eerste versie niet in, mede de veroorzaker van alle ellende en kosten
Denk goed om de vergrendeling, die metalen clip zat er bij mij in de eerste versie niet in, mede de veroorzaker van alle ellende en kosten