Lybra is wat kleiner wat interieurmaten betreft. Is wel iets moderner wat het ontwerp aangaat maar scheelt geen lichtjaren. Onderdelen zijn over het algemeen goed verkrijgbaar is onze ervaring. Lybra is wat betrouwbaarheid betreft zeker niet beter of slechter als een Kappa en kan zich met menig emotieloos Duits merk meten. Mooiste aan de Lybra vindt ik bij onze SW toch wel het totaal gebrek aan rechte lijnen, de enige vrijwel rechte lijnen zijn die van de ventilatieroosters en de ruitewissers

.
We rijden nu 3 jaar een 2.0 SW en afgezien van de bekende kwaaltjes (thermostaat, zakkende ramen en speling op de draagarmrubbers) en een ondefinieerbaar kwaaltje (iedere keer als het koud en herftstig weer wordt schiet de achterste lambdasonde in de stress en doet het na 2 weken weer uit zichzelf) stappen zowel mijn vrouw als ik iedere keer na gereden te hebben weer met een grijns uit omdat het zo lekker rijdt en moeiteloos gaat allemaal. We zien regelmatig vertwijfelde petjes achter ons als ze weer eens een stoplichtsprintje verloren hebben >:D< .
Ja, ze zuipt als een tempelier (1 op 11 gemiddeld, schijnt normaal te zijn bij het type blok) en lust na 8 jaar ook een beetje olie (1 liter olie op 4500 km), maar heeft na 192000 km nog steeds de originele remmen, koppeling en versnellingsbak. Nee, we gebruiken haar gewoon, regelmatig aanhanger met +- 900 kg vracht erachter, als de motor warm is durven we het blok nog rustig richting 6000 toeren te jagen en remmen doen we voornamelijk op motor en versnellingsbak, alleen laatste 10 km/h gaat meestal even met remmen (anticiperen kan goed hier in Noord-Oost Nederland (tu) )
Ik heb wel eens met een verlangend oog naar een Kappa gekeken (en dan met name een SW) maar heb zeker geen spijt van ons blauwe loeder :)o .