Dat probleem ken ik,even wennen met sneeuw rijden ook duitsers en jappanners hebben
het zelfde ABS problemenen............
ABS en gladheid - irriterend
Re: ABS en gladheid - irriterend
Winterbanden koop je altijd smaller dan de standaardband. Is inderdaad 195 voor de Kappa. En moet je met een hogere bandenspanning rijden (+ 0,2 bar).
Grip met winterbanden is voor mij nog nooit probleem geweest. Zelfs de steilste hellingen kom je op, zo lang er geen ijs ligt. Nooit meer kettingen nodig gehad op wintersport. Je enige beperking is de beperkte bodemvrijheid van een Kappa.
ABS geeft goede vertraging. Alleen bij snelheden vanaf een km of 10 lijkt de werking minder te zijn. Oudere ABS-systemen werkten niet goed meer onder een bepaalde snelheid, wellicht gaat dat ook op voor de Kappa.
Grip met winterbanden is voor mij nog nooit probleem geweest. Zelfs de steilste hellingen kom je op, zo lang er geen ijs ligt. Nooit meer kettingen nodig gehad op wintersport. Je enige beperking is de beperkte bodemvrijheid van een Kappa.
ABS geeft goede vertraging. Alleen bij snelheden vanaf een km of 10 lijkt de werking minder te zijn. Oudere ABS-systemen werkten niet goed meer onder een bepaalde snelheid, wellicht gaat dat ook op voor de Kappa.
Vanmorgen winterbanden gevonden, niet nieuw maar kan prima. De beste voor gezet.
Ik had naar mijn mening de meest verkeerde, maar wel goede, Michelin zomerbanden onder de auto.
Ik had er ook echt last van.
Duidelijk verschil in rijden. Blij mee.
Ik heb ze echter geen +0,2 bar gegeven.
De achterbanden die in het midden van de band iets versleten waren juist iets minder gegeven zodat de buitenkant van de band nu kan slijten.
Ik had naar mijn mening de meest verkeerde, maar wel goede, Michelin zomerbanden onder de auto.
Ik had er ook echt last van.
Duidelijk verschil in rijden. Blij mee.
Ik heb ze echter geen +0,2 bar gegeven.
De achterbanden die in het midden van de band iets versleten waren juist iets minder gegeven zodat de buitenkant van de band nu kan slijten.
Het is beter om de banden met het meeste/beste profiel op de achteras te monteren.
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022