Da's grappig.....

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
lanciakappasw
Posts: 110
Joined: 04 Feb 2009, 20:53

Da's grappig.....

Unread post by lanciakappasw »

Een tijd terug zat ik eens op de website van autoweek te neuzen en klikte natuurlijk bij de merken op Lancia en bij het type Kappa SW kwam ik verschillende auto's tegen met een kentekencombinatie die ik ook heb ,maar dan telkens 1 cijfertje verder..ik zag een zilvergrijze PL-SL-65, een zwarte PL-SL-66,en een donkerblauwe SW waarvan het kenteken niet te zien was. Dit heeft me een tijdje beziggehouden totdat ik dacht; die kentekenplaatvolgorde,en dat bordeauxrode stoffen interieur..het kan bijna niet anders of dat is mijn auto die daar op de website staat. Ik dus maar eens een mailtje verstuurd naar autoweek om te vragen of mijn vermoeden juist was. Krijg ik na 2 dagen een berichtje terug met het antwoord; ja,het klopt,het is inderdaad de PL-SL-64 die op de website staat. Deze auto stond in autoweek nummer 43 van 1996 en moest het toen in een test opnemen tegen een volvo 850 estate 2.0. Wauw!! Ik natuurlijk als de sodemieter een oproep gedaan op marktplaats en binnen een week had ik al bingo..yes! Oja, in de test won de Kappa het nipt van de 850 :)
Attachments
16082008 italie+div. 184.jpg
16082008 italie+div. 184.jpg (148.91 KiB) Viewed 740 times
mijn kappa in een autoweektest.jpg
mijn kappa in een autoweektest.jpg (1.87 KiB) Viewed 740 times
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
Jur
Posts: 27
Joined: 01 Jan 2009, 19:31

Re: Da's grappig.....

Unread post by Jur »

Zeker grappig!
Ik heb die test destijds opgevraagd en gekregen. Volgens mij kreeg ik een kopie. Het nummer was uitverkocht!
Jur
Jan Willem
Posts: 60
Joined: 30 Dec 2008, 21:32

Re: Da's grappig.....

Unread post by Jan Willem »

Er waren zelfs 5 opvolgende kentekens, de -64 is een 2.0, de -65 weet ik niet meer, de -66 was een rode 2.4 (erg zeldzame kleur die ik zelf ook heb, Viola Wilds), de -67 is een 3.0 en de -68 is een 2.4 TD.
Deze auto's waren van de importeur om ze aan dealers en de pers uit te lenen.

Daarna zijn er 24 SW's op opeenvolgend kenteken gezet (PN-LH-..) om per dealer er één te hebben. Mijn eigen SW is ook in die tijd geleverd, maar op bestelling. Blijkbaar zijn die ook op rij op kenteken gezet, want mijn 3.0 SW heeft het getal 27 in het kenteken, de 26 (en dezelfde lettercombinatie) is een 2.4 SW, de 25 is een 2.0 SW.
lanciathema.nl
Posts: 821
Joined: 04 Jan 2009, 17:10

Re: Da's grappig.....

Unread post by lanciathema.nl »

Wij hebben de PN-LH-24. ik zie nog steeds met enige regelmaat een Sw uit deze serie voorbij komen; de 23 en de 26. Ik had overigens begrepen dat het er 12 waren.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
lanciakappasw
Posts: 110
Joined: 04 Feb 2009, 20:53

Re: Da's grappig.....

Unread post by lanciakappasw »

De PL-SL-68 en de PN-LH-23 staan allebei te koop op marktplaats!
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
nieboer
Posts: 47
Joined: 22 Dec 2008, 19:16

Re: Da's grappig.....

Unread post by nieboer »

op de site van de RDW (www.rdw.nl) kun je de kentekens checken en zien wat voor auto eraan hangt. Niet teveel achter elkaar opvragen, anders krijg je een melding, dat je de site misbruikt, en dat je er van je geen toegang meer krijgt.

Robin deltaHF/delta 1.8DI/fulvia1.3S
lanciakappasw
Posts: 110
Joined: 04 Feb 2009, 20:53

Re: Da's grappig.....

Unread post by lanciakappasw »

Op www.autoweek.nl kun je zoveel kentekens intikken als je maar wilt. Ga naar de site en rechtsbovenin kun je je gewenste kenteken(s) intikken
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
mirafiori
Posts: 347
Joined: 02 Jan 2009, 20:44

Re: Da's grappig.....

Unread post by mirafiori »

koste destijds 33.247 euro volgens gegevens autoweek [20 LS]!tt!
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”