Ik word steeds gekker van alle foutmeldingen op mijn dashboard.
Het zijn allemaal valse meldingen volgens mij, want ze zijn ook vaak weer weg.
Laatst bij de dealer vonden ze niks, onbelangrijke foutmeldingen worden blijkbaar niet opgeslagen en zijn niet te checken.
Uiteraard bij de dealer deed hij toevallig net niks, zoals gewoonlijk.......en konden dus niks vinden.
Ik heb nu een heel vervelende en hardnekkige foutmelding, dan gaan 4 lampjes branden in het midden van mijn toerentellerklok, en mijn snelheidsmeter doet het dan niet en mijn navigatie loopt ook niet, blijft hangen.
DIt is gewoon 1 los contactje ergens, want als ik hard wegrij of hard rem of door een kuil rij, wil het wel weer eens weggaan, maar nu is het bijna continu.
Weet iemand waar contactjes of verbindingen of zekeringen zitten die hierop kunnen slaan?
Verder heb ik vaak een storing in het comfortronic, skyhook, ESP, EPB, enz enz enz........ik word er gek van.
Ik er misschien een bepaald punt of meerdere punten wat ik met contactspray kan inspuiten, of stekkers kan doorverbinden/vastsolderen?
Waar moet ik kijken, onder het dashboard, onder de motorkap of in de achterbak?
Vies/los contact?
-
Re: Vies/los contact?
Goedenavond,
Wellicht een open deur op dit forum, maar lekt er toevallig ook iets in de achterbak aan vocht naar binnen?
Ik heb vanavond alle berichten even zitten doorspitten en kwam daar ook eentje tegen over een rubber bij de kentekenplaat
Wellicht een open deur op dit forum, maar lekt er toevallig ook iets in de achterbak aan vocht naar binnen?
Ik heb vanavond alle berichten even zitten doorspitten en kwam daar ook eentje tegen over een rubber bij de kentekenplaat
Absoluut, en niet een beetje!
Ik heb al eens proberen de hele boel los te maken daar, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Er mist inderdaad een rubber ofzo tussen de achterklep en het chroom waar o.a. de kentekenplaat opzit.
Na een wasstraat stroomt het gewoon de achterbak in als ik de achterbak open doe.
Maar welke contacten zijn voor dingen op het dashboard?
Ik neem aan dat het aan de rechterkant zit als je de achterbak opendoet?
Of zit er nog ergens wat verstopt daar?
Ik heb al eens proberen de hele boel los te maken daar, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Er mist inderdaad een rubber ofzo tussen de achterklep en het chroom waar o.a. de kentekenplaat opzit.
Na een wasstraat stroomt het gewoon de achterbak in als ik de achterbak open doe.
Maar welke contacten zijn voor dingen op het dashboard?
Ik neem aan dat het aan de rechterkant zit als je de achterbak opendoet?
Of zit er nog ergens wat verstopt daar?
Zowel bij mijn vorige Thesis als mijn huidige Thesis heb ik hetzelfde probleem gehad. Het probleem zit hem echt in de achterkantunit waarop ook de kentekenplaat is aangebracht. De meest effectieve en goedkope oplossing is rondom kitten met doorzichtige kit. druk het diep naar binnen en haal overtollig kit weg. Van de kit zie je uiteindelijk niets meer en het probleem is perfect verholpen.
Ok, thanks, ik ga het proberen!
Maar is alleen het vocht eruit houden al genoeg, of moet je nog contacten schoonmaken?
Maar is alleen het vocht eruit houden al genoeg, of moet je nog contacten schoonmaken?
Alle Thesissen krijgen dit probleem. Rubbers lossen op, waardoor water binnendringt. Ik heb het ook gehad en de kentekenplaathouder toen zelf gekit. In de tussentijd echter via mijn dealer een hele nieuwe kentekenhouder (garantie) gekregen. Dus de hele unit, met stekkers en zo. Omdat alles bij mij gewoon nog steeds goed werkt (droog) en ik inschat dat het nog wel zo blijft wil ik deze houder wel verkopen (nieuw- origineel in Lancia doos). Als iemand interesse heeft doe dan een PB'tje.
Hugo
Hugo