Ramen beslaan

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
bartoli

Re: Ramen beslaan

Unread post by bartoli »

Dit soort probleempjes vind ik juist de charme van Lancia/Kappa. Als ik ooit een auto zou hebben zonder eigenaardigheden of probleempjes dan zou ik er snel op uitgekeken zijn (:P)
Beta HPE 2.0i '82, ex: Kappa '98, Delta '84, Dedra '97
Rob

Unread post by Rob »

Space, een beetje beter lezen wat lupkens schrijft! ::o

Ruiten beslaan bij hem niet tijdens het rijden als de airco aanstaat maar als deze uit staat (n.l. tijdens parkeren).
Ruiten beslaan inderdaad in zo'n situatie sneller bij veelvuldig airco gebruik omdat er zich een aanslag vormt. . Regelmatig de ramen aan de binnenkant schoonmaken vermindert het beslaan.
mirafiori

Unread post by mirafiori »

Ik heb de airco altijd op auto staan en op 20 graden en het beslaan van de ramen valt mee
alleen bij echt slecht weer.willen ze wel eens beslaan maar is onder het rijden binnen een
paar minuten al opgelost..
je moet wel zorgen dat alle roosters open staan..
DiPiedro

Unread post by DiPiedro »

Ik heb mijn airco opnieuw laten vullen en afpersen en heb totaal geen last van beslagen ramen,heb ook altijd de airco op full auto staan en op 21 graden,wel het interieurfilter regelmatig vernieuwen
Fiat 500

Unread post by Fiat 500 »

Ja slimme >:D<, dat weet ik ook wel maar nadat de airco is gebruikt en de auto wordt weg gezet
gaan de ramen beslaan. Dat bedoel ik en dat werd ook gevraagd.

Als je de airco aan hebt wordt inderdaad de vocht uit de lucht in de auto gehaald maar dat
moet ergens blijven. De meeste airco's voeren dat af maar bij sommige lijkt dat niet goed
(meer) te gaan, daarnaast een niet op tijd vervangen interieurfilter vuile ramen en voor je
het weet zit je auto 'potdicht'. Wat ook wel aangeraden wordt is de airco een minuut of 2 voor
eindbestemming uit te zetten en de blower wel te laten blazen. Op deze manier worden de filters
droog geblazen maar goed, dan komt dat vocht weer in de auto volgens mij :S
lupkens

Unread post by lupkens »

Als de airco aanstaat dan heb je daar geen last van...
Helaas is na het afvullen gebleken dat de aircopomp lekt grrrrr moet dus vervangen worden,
Beslagen ramen moeten nu op een andere manier ontwazemd worden,,,
Lancia Kappa 2.0 20V 1995 185000km
Ik rijd deze auto sinds 13 oktober 2010
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”