Ramen beslaan
Ramen beslaan
Ben vandaag met de auto weggeweest en heb hem geparkeerd.
Bij terugkomst waren de ramen beslagen.
Is er iemand die dit probleem kent of ook heeft?
Zoals jullie weten ik ben sinds kort een kappa rijder en heb geen ervaring met deze auto......
Bij terugkomst waren de ramen beslagen.
Is er iemand die dit probleem kent of ook heeft?
Zoals jullie weten ik ben sinds kort een kappa rijder en heb geen ervaring met deze auto......
Lancia Kappa 2.0 20V 1995 185000km
Ik rijd deze auto sinds 13 oktober 2010
Re: Ramen beslaan
Troost je, zag het vandaag ook bij een 2004 golf en meerdere bmw's . Temperatuurverschillen binnen en buiten, vochtige lucht en slechte afvoer binnenlucht zijn de meest waarschijnlijke oorzaken 

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Mijn ervaring is dat deze beslagen ramen komen door de airco.....
Vraag me niet waarom maar als ik de airco niet gebruik, heb ik er veel minder last van...
Mogelijke oorzaakkan ook een vuile interieurfilter zijn heb ik mij laten vertellen.
Groetjes
Vraag me niet waarom maar als ik de airco niet gebruik, heb ik er veel minder last van...
Mogelijke oorzaakkan ook een vuile interieurfilter zijn heb ik mij laten vertellen.
Groetjes
Is echt geen Kappa kwaal,dit gebeurd met alle auto's.
heeft de auto mischiem lang stil gestaan en veel regen van de afgelopen tijd op zijn dak gehad?
als de rubbers wat ouder zijn en een beetje versleten dan kan er vocht in de auto komen.
meestal als je de airco aanzet is dit in korte tijd weg.
heeft de auto mischiem lang stil gestaan en veel regen van de afgelopen tijd op zijn dak gehad?
als de rubbers wat ouder zijn en een beetje versleten dan kan er vocht in de auto komen.
meestal als je de airco aanzet is dit in korte tijd weg.
vochtige lucht en slechte ventilatie dus
. Interieurfilters gaan snel volzitten en zorgen dus voor slecht ventileren. tip voor lupkens is dus ook om van buiten naar binnen te zoeken
. Onze lybra had verstopte afvoerkanalen onder de motorkap bij het raam, die zaten vol blaadjes. Schoongemaakt en vers interieurfilter geplaatst, hele winter geen beslagen ramen gehad.

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
ik lees net in een andere post van je dat de auto 2 jaar heeft stilgestaan,buiten?
Auto heeft 2 jaar stil gestaan wel in een garage!
Heb wel de auto in de wasstraat gehad....maar doe dat met andere auto ook, en die heeft het niet.
Heb wel de auto in de wasstraat gehad....maar doe dat met andere auto ook, en die heeft het niet.
Lancia Kappa 2.0 20V 1995 185000km
Fiat 500 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn ervaring is dat deze beslagen ramen komen
> door de airco.....
> Vraag me niet waarom maar als ik de airco niet
> gebruik, heb ik er veel minder last van...
> Mogelijke oorzaakkan ook een vuile interieurfilter
> zijn heb ik mij laten vertellen.
>
> Groetjes
Wat een onzinverhaal. Airco aan zorgt er juist voor dat "het vocht" uit de lucht gehaald wordt.............
> Mijn ervaring is dat deze beslagen ramen komen
> door de airco.....
> Vraag me niet waarom maar als ik de airco niet
> gebruik, heb ik er veel minder last van...
> Mogelijke oorzaakkan ook een vuile interieurfilter
> zijn heb ik mij laten vertellen.
>
> Groetjes
Wat een onzinverhaal. Airco aan zorgt er juist voor dat "het vocht" uit de lucht gehaald wordt.............
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
lupkens Schreef:
> Ben vandaag met de auto weggeweest en heb hem
> geparkeerd.
> Bij terugkomst waren de ramen beslagen.
> Is er iemand die dit probleem kent of ook heeft?
> Zoals jullie weten ik ben sinds kort een kappa
> rijder en heb geen ervaring met deze auto......
ja, ik ken het probleem. Bij mij gebeurt het ook regelmatig.
Ventileren (ramen op een kiertje) is de beste oplossing maar dat doe je niet graag met dit weer......
Niet schone ramen is ook een grote oorzaak. Ik heb gemerkt dat als de ramen echt brandschoon zijn het verschijnsel bijna niet optreed.
Verder kan je wat experimenteren met de div. roosters en instellingen. Duurt wel even voordat je je nieuwe Kappa doorhebt...B)-
> Ben vandaag met de auto weggeweest en heb hem
> geparkeerd.
> Bij terugkomst waren de ramen beslagen.
> Is er iemand die dit probleem kent of ook heeft?
> Zoals jullie weten ik ben sinds kort een kappa
> rijder en heb geen ervaring met deze auto......
ja, ik ken het probleem. Bij mij gebeurt het ook regelmatig.
Ventileren (ramen op een kiertje) is de beste oplossing maar dat doe je niet graag met dit weer......
Niet schone ramen is ook een grote oorzaak. Ik heb gemerkt dat als de ramen echt brandschoon zijn het verschijnsel bijna niet optreed.
Verder kan je wat experimenteren met de div. roosters en instellingen. Duurt wel even voordat je je nieuwe Kappa doorhebt...B)-
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Ondanks dat hij binnen heeft gestaan kan er toch vocht inkomen.
heb je al geprobeerd er een vochtvreter in te leggen.
heb ik gedaan met mijn vochtige Delta en na een paar dagen toch een kwart liter water in het bakje.
die dingen kosten niets (Action) en proberen kan geen kwaad.
heb je al geprobeerd er een vochtvreter in te leggen.
heb ik gedaan met mijn vochtige Delta en na een paar dagen toch een kwart liter water in het bakje.
die dingen kosten niets (Action) en proberen kan geen kwaad.