Rijgedrag vergelijken K 2.0 20v 1995
Rijgedrag vergelijken K 2.0 20v 1995
Hallo,
Ik heb sinds kort een Lancia Kappa uit 1995 met een 2.0 20V motor 145PK
Ben er heel blij mee maar er zitten mij nog wat dingen dwars en weet niet wat ik er van moet denken.
Punt 1:
Ik vind hem niet echt pittig, was van mening dat deze wagens over behoorlijk wat trekkracht beschikken.
Punt 2:
De remmen vind ik niet zo geweldig, als ze koud zijn remt hij bijna niet en drukt het pedaal tot op de eindaanslag.
Wanneer de remmen warm zijn dan remt hij maar ik vind het matig.
Remmen laten testen en men zegt dat deze binnen de normen van de APK zitten.....
Omdat ik zelf een vrij nieuwe diesel auto rijd is het voor mij lastig te zeggen of alles is zoals het moet zijn vandaar deze vraag aan jullie.
Is er iemand die hier iets meer over weet te vertellen, of is er iemand in de omgeving van Eindhoven die eens in mijn Kappa wil rijden om te zien of deze doet wat hij zou moeten doen? Uiteraard kom ik jou kant dan op zodat je er een minimale tijd aan kwijt bent.
Ik zou het fijn vinden als er iemand is die mij kan helpen!!
Alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik heb sinds kort een Lancia Kappa uit 1995 met een 2.0 20V motor 145PK
Ben er heel blij mee maar er zitten mij nog wat dingen dwars en weet niet wat ik er van moet denken.
Punt 1:
Ik vind hem niet echt pittig, was van mening dat deze wagens over behoorlijk wat trekkracht beschikken.
Punt 2:
De remmen vind ik niet zo geweldig, als ze koud zijn remt hij bijna niet en drukt het pedaal tot op de eindaanslag.
Wanneer de remmen warm zijn dan remt hij maar ik vind het matig.
Remmen laten testen en men zegt dat deze binnen de normen van de APK zitten.....
Omdat ik zelf een vrij nieuwe diesel auto rijd is het voor mij lastig te zeggen of alles is zoals het moet zijn vandaar deze vraag aan jullie.
Is er iemand die hier iets meer over weet te vertellen, of is er iemand in de omgeving van Eindhoven die eens in mijn Kappa wil rijden om te zien of deze doet wat hij zou moeten doen? Uiteraard kom ik jou kant dan op zodat je er een minimale tijd aan kwijt bent.
Ik zou het fijn vinden als er iemand is die mij kan helpen!!
Alvast bedankt voor jullie reactie's
Lancia Kappa 2.0 20V 1995 185000km
Ik rijd deze auto sinds 13 oktober 2010
-
Re: Rijgedrag vergelijken K 2.0 20v 1995
Trekkracht is subjectief, zeker als je een turbodiesel hebt als vergelijk. Een 2.0 Kappa heeft ca 200Nm en moet dik 1400kg sleuren, modern dieseltje heeft snel de helft meer trekkracht.
Die remmen dat kan niet kloppen, er zit ergens lucht in je systeem of je hoofdcilinder lekt.
Die remmen dat kan niet kloppen, er zit ergens lucht in je systeem of je hoofdcilinder lekt.
Ik heb de remolie laten doorspoelen en is ververst.
Is er een manier om te testen of deze defect is?
Is er een manier om te testen of deze defect is?
-
Tja, vast wel...
Het kan nooit de bedoeling zijn dat je het pedaal zover kan intrappen, ik neem aan dat het pedaal ook sponzig aanvoelt.
Snel naar een monteur/garage brengen en laten nakijken.
Het kan nooit de bedoeling zijn dat je het pedaal zover kan intrappen, ik neem aan dat het pedaal ook sponzig aanvoelt.
Snel naar een monteur/garage brengen en laten nakijken.
Ondanks dat de apk norm gehaald wordt kan het zijn dat de voorste remschijven en blokken te weinig vertragen(schijven te dun of de blokken zitten vast) waardoor je het pedaal veel verder in moet trappen ,komt bij meer auto`s voor
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Ik denk dat je een comfort drife versnellingsbak hebt. Je kon toen kiezen tussen comfort drive en power drive.
Comfortdrive heeft hele lange versnellingen. Met name zijn 4 en 5. Je moet dan echt lang doortrekken wil je nog een beetje meekomen in het verkeer.
Als het goed is heb je een sticker met welke versnellingsbak je hebt. Die zit als je je motorkap opendoet bij de bevestiging van je veerpoot aan de bestuurderszijde.
Ik kan je zeggen dat een sport drive bak een wereld van verschil is.
De nieuwere types hebben standaard de sportdrive bak en 155 pk ipv 145 pk
Wat betreft je remmen zou ik eens naar je hoofdremcilinder laten kijken.
Heb ik ook gehad. Ik moest steeds verder intrappen om te remmen. Levensgevaarlijk!
Comfortdrive heeft hele lange versnellingen. Met name zijn 4 en 5. Je moet dan echt lang doortrekken wil je nog een beetje meekomen in het verkeer.
Als het goed is heb je een sticker met welke versnellingsbak je hebt. Die zit als je je motorkap opendoet bij de bevestiging van je veerpoot aan de bestuurderszijde.
Ik kan je zeggen dat een sport drive bak een wereld van verschil is.
De nieuwere types hebben standaard de sportdrive bak en 155 pk ipv 145 pk
Wat betreft je remmen zou ik eens naar je hoofdremcilinder laten kijken.
Heb ik ook gehad. Ik moest steeds verder intrappen om te remmen. Levensgevaarlijk!
Even het probleem met mijn remmen beter beschrijven.
Ik moet het pedaal helemaal doorduwen voor deze remt. Als ik een paar keer achter elkaar rem cq pedaal indruk dan grijpen ze wel goed aan.
Als de auto koud is is het echt bagger, als hij warm is dan gaat het enigszins.....maar een noodstop maken zit er niet in. Heb wel gemerkt dat de ABS goed werkt.
Dus is het probleem de rembekrachtiger of de remdruk verdeler....?
Ik moet het pedaal helemaal doorduwen voor deze remt. Als ik een paar keer achter elkaar rem cq pedaal indruk dan grijpen ze wel goed aan.
Als de auto koud is is het echt bagger, als hij warm is dan gaat het enigszins.....maar een noodstop maken zit er niet in. Heb wel gemerkt dat de ABS goed werkt.
Dus is het probleem de rembekrachtiger of de remdruk verdeler....?
-
Pompen heet dat......dan bouw je druk op. En als je (hoofd)remcilinder lek is dan verlies je die druk weer na een poosje.
Zoals gezegd.....snel naar de garage want in het uiterste geval trap je echt helemaal er doorheen, als daar slachtoffers bij vallen ben jij heel zwaar de Sjaak.
Zoals gezegd.....snel naar de garage want in het uiterste geval trap je echt helemaal er doorheen, als daar slachtoffers bij vallen ben jij heel zwaar de Sjaak.
Dat is hetzelfde probleem wat ik had. Was dus de hoofdremcilinder
bedankt voor jullie tips, nieuwe remdrukcilinder komt er aan en dan maar snel vervangen....