Verkocht
Groeten,
Marcel
EPB's VERKOCHT
-
EPB's VERKOCHT
2003 Lancia Thesis 2.0 Turbo, Squadra Tuned
2003 Lancia Phedra 7 zits
2015 BMW 2 Gran Tourer 7 zits
Re: EPB's
Ik heb gisteren 2 EPB's ontvangen na geruime tijd in de wacht gestaan te hebben bij www.teilesuche24.de. Zien er prima uit - ik heb betaald voor gereviseerde, maar als ze me als nieuw verkocht waren, was ik erin getrapt. Een week voor aflevering kreeg ik van teilesuche een emailtje met excuses voor het wachten, maar dat de EPB's nu weer normaal op voorraad waren.
Vraagje:
weet iemand hoe je een EPB los zet voor demontage zonder dealercomputer? Bij een vaststaande EPB is de remklauw niet zo eenvoudig te verwijderen.
Even aannemend dat hij nog een beetje werkt, kun je het volgende doen:
- helper in de bestuurdersstoel zetten
- contact aan
- EPB loszetten met normale schakelaar op middenconsole
- EPB stekker in kofferbak lostrekken
- contact uit
- demonteren
Ik vraag het omdat je de stekker er dan uit trekt terwijl er spanning op het systeem staat, daar zou iets bij kunnen sneuvelen, of ben ik nu te voorzichtig? Kan het eenvoudiger?
Bij een totaal niet functionerende EPB die vast staat, is het minder ingewikkeld maar wel meer werk - dan haal je de plastic kap eraf en draait hem met de hand vrij lijkt me.
weet iemand hoe je een EPB los zet voor demontage zonder dealercomputer? Bij een vaststaande EPB is de remklauw niet zo eenvoudig te verwijderen.
Even aannemend dat hij nog een beetje werkt, kun je het volgende doen:
- helper in de bestuurdersstoel zetten
- contact aan
- EPB loszetten met normale schakelaar op middenconsole
- EPB stekker in kofferbak lostrekken
- contact uit
- demonteren
Ik vraag het omdat je de stekker er dan uit trekt terwijl er spanning op het systeem staat, daar zou iets bij kunnen sneuvelen, of ben ik nu te voorzichtig? Kan het eenvoudiger?
Bij een totaal niet functionerende EPB die vast staat, is het minder ingewikkeld maar wel meer werk - dan haal je de plastic kap eraf en draait hem met de hand vrij lijkt me.
En gewoon het EPB uitschakelen met het Connect (dus niet met de ''handrem'')? Vakje aanvinken, bevestigen met OK, contact uit en de EPB treed niet in werking. Klauw moet je dan ze kunnen losnemen. Moet natuurlijk nog wel ontluchten. Rino heeft ze ook zelf vervangen, want zijn zijn ervaringen hiermee?
hier staat de uitleg "EPB demonteren" met mijn aanvulling "meer over EPB"
In het Duits weliswaar, mocht een vertaling nodig zijn roep dan even.
Rino
In het Duits weliswaar, mocht een vertaling nodig zijn roep dan even.
Rino