Voorwiellager vervangen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
mickey

Voorwiellager vervangen

Unread post by mickey »

Bij mijn recent gekochte Kappa met 145.000 km op de teller, is een grommend "tsoek tsoek" geluid te horen bij snelheden boven de 25 km per uur welke bij bochten naar links sterker wordt. Het klinkt naar een zuur- of kapot rechter voorwiellager! Er is geen speling te voelen op het wiel als je dit, van de grond af, probeert te bewegen! Ook hoor je niets als je dit wiel draait.
Is er iemand die ervaring heeft hiermee en mij kan vertellen of mijn diagnose juist is?
Is vervanging moeilijk?

Ook zoek ik dan eventueel iemand die in staat is dit wiellager te vervangen? Ik heb helaas geen mogelijkheid te beschikken over een brug of andere vorm van werkplaats. Ik woon in omgeving Rotterdam.

Mickey
lanciathema.nl

Re: Voorwiellager vervangen

Unread post by lanciathema.nl »

Ga gewoon naar een Bovag garage; je hebt een luchtsleutel en een pers nodig.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Waarschijnlijk is je homokineet kapot, lekker klusje ben er nu zelf ook mee bezig.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Jan Willem

Unread post by Jan Willem »

Ik had hetzelfde geluid dat plotseling bleek te verdwijnen na montage van de winterbanden. Het geluid zat dus in een band! Loop eerst eens de betreffende band na. Zit daar geen platte kant op of een canvasbreuk in. De platte kant had ik vrij snel gezien, de canvasbreuk werd pas 1.5 jaar later overduidelijk!
mickey

Unread post by mickey »

Hallo allemaal, dank voor de reactie tot nu toe! Heb de banden gecontroleerd en geen last van hoogteslag of cupping! dat is het dus niet. De Fuse is kort geleden vervangen en dus ook OKE. Een andere ervaringsdeskundige kwam ook tot de slotsom dat het een lager zou/moet zijn! Kan dit geluid ook onstaan als een lager ingedroogd is of wat los zit??
Is het moeilijk dit te verwijderen en een nieuwe te plaatsen?

greets,

Mickey
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”