alarm lancia Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
jelte

alarm lancia Thesis

Unread post by jelte »

Ik heb een Lancia thesis uit 2006. De tussenpersoon van de verzekering vroeg mij wat voor SCM type alarm 1 2 of 3 (?) daar standaard op zit ? Kan iemand mij helpen ?
eric

Re: alarm lancia Thesis

Unread post by eric »

PRIVEBERICHT.:)-D
gergely

Unread post by gergely »

Als het goed is (bij mijn thesis 2004 in iedergeval wel) is het een versie 3.
Veel plezier met de aanwinst. Je kunt je ook aanmelden op de linkedin group van de thesis....
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Je bent verplicht ieder jaar je alarm te laten testen, moet je voor betalen (10-20 euro), en dan krijg je een certificaat.
Zie het als ieder jaar voor de APK
Als je dit niet doet, ben je officieel niet eens verzekerd.

Maar goed, als je dat doet, die test/keuring, dan krijg je te horen of het type 1,2 of 3 is, staat ook op je certificaat trouwens.
krammer

Unread post by krammer »

kan je dat alarm overigens niet zelf testen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hugo
Robbedoes

UIteraard kan dat, loop je alles na, of de sensoren nog werken, of hij afgaat op de deur, achterbak en motorkap, enz enz.
Maar officieel moet dat, netzo als bij de APK bij auto's, door een officiele inbouw instantie gebeuren.
gergely

Unread post by gergely »

Nooit geweten dat een alarmsysteem gekeurd moet worden.... zelfs de dealer rept daar niet over....
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Robbedoes

Inderdaad, wist ik ook nooit, maar kijk maar eens in je verzekeringspapieren, dat zijn die bekende kleine lettertjes..........zodra je verplicht een alarm klasse 3 ofzo MOET hebben, hoeft ook niet altijd he, hier in Amsterdam eisen ze dat vaak, vooral bij duurdere auto's.
Maar als hij dan gepikt wordt, en je kan niet aantonen dat je alarm het naar behoren deed.....dmv dat keuringspapier zeg maar, dan kunnen ze wel eens niet uitbetalen.
Dus voor de zekerheid kan je het beter wel even laten doen......kost niet veel, en duurt 5 minuten ofzo.
krammer

Unread post by krammer »

Misscdhien beetje simpel van me, maar hoe kan ik nu de sensor van de achterbak testen... Deze opent pas als de auto ontgrendel. en daarmee het alarm uitzet.. Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit een signaal alarm gekregen (claxon of zoiets) wel meldingen via mijn display. ik ben benieuwd...
Robbedoes

Er zit gewoon een sleutelgat in je kofferbak hoor, moet je even door de knieen, en dan omhoog kijken, naast je ontgrendelingsgreep zit een sleutelgat, zo kan je hem openen, terwijl het alarm er nog op staat.
Volgens mij als je hem dan opent moet het alarm afgaan.

Anders testen van je alarm: raam openhouden, en dan naar binnen met je arm.
Of gewoon erin zitten, en dan je auto op alarm doen, even stil blijven zitten 30 seconde (insteltijd van je alarm) en dan lekker bewegen! ;-)
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”