Hallo,
Vandaag een stukje wezen rijden, tijdens de rit begon de wagen iets in te houden en er knipperde een waarschuwingslampje.
Het symbool zag er als volgt uit: een bijna cirkel met daarin een driehoek met een uitroepteken (zie foto).
Ik heb getracht dit te zoeken in het instructieboekje maar kon het nergens vinden.
Ik heb naderhand nog een stuk op de rijksweg gereden maar het probleem is niet meer terug gekomen.
Heeft iemand enig iedee wat dat waarschuwingslampje inhoudt en of dit van tijdelijke aard zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Groet,
Robert
Lancia Lybra houdt in + onbekend waarschuwingslampje.
Lancia Lybra houdt in + onbekend waarschuwingslampje.
- Attachments
-
- driehoek.jpg (7.39 KiB) Viewed 338 times
-
Re: Lancia Lybra houdt in + onbekend waarschuwingslampje.
Esp of stabiliteits regeling.
Als jouw Lancia net als de mijne SR is gewoon even aan zien.
Als jouw Lancia net als de mijne SR is gewoon even aan zien.

ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
stabiliteitsregeling inderdaad. Heb je ook zo'n mooi rond knopke links van je handrem met opschrift asr off? Dan was het zeker je stabiliteitsregeling .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Ja klopt, het knopje met ASR off.
Ik heb de wagen pas sinds kort maar heb nog wat opstart problemen met de wagen.
Sleutel moeste ik laten inleren (dit vertelde me ze pas bij het ophalen van de auto), ze hadden een gedeelte van mijn uitlaat vervangen en toen bleek dat de eindemper bij het minste of geringste hobbeltje tegen de onderkant van mijn auto aan kletterde (heeft mijn eigen garage prima opgelost).
Mijn airco functioneerde niet zoals het moest zijn maar had tijdens de koop van de wagen wel een pakket erbij gekocht waarin een Airco service bij inbegrepen zou zijn, er zat te weinig koudemiddel in (dit hebben ze dus nooit uitgevoerd maar wel uiteindelijk betaald), is nu overigens wel in orde.
En nu heb ik problemen met de stoelverwarming bij aanzetten van de verwarming werkt dit niet, van beide zittingen.
Ben hiermee terug geweest naar de garage waar ik mijn auto gekocht heb en volgens de garage zou beide elementen in de zitting defect zijn???
En van het weekend had ik het probleem dat de auto inhield op de rijksweg in combinatie met het waarschuwingslampje dus ik dacht gelijk wat nu weer.
Dus vandaar mijn vraag hierover, ik heb trouwens een Lancia Lybra SW uitvoering Emblema bouwjaar 2004 en ben ook een trotse eigenaar hiervan.
Lijkt negatief de tekst hier boven maar baal meer van de autohandelaar waar ik de auto gekocht heb.
Heb ook geen auto met een paar ton op de teller gekocht maar een nette auto met 73000 km maar goed zal nog een heel gedoe worden om de stoelen gerepareerd te krijgen ondanks dat het nog in de garantie periode is.
In ieder geval bedankt voor de reactie's.
En echt een topsite, er is een hoop te vinden over de Lancia Lybra en zo niet wordt er snel gereageerd op een vraag die je hebt.
Ik heb de wagen pas sinds kort maar heb nog wat opstart problemen met de wagen.
Sleutel moeste ik laten inleren (dit vertelde me ze pas bij het ophalen van de auto), ze hadden een gedeelte van mijn uitlaat vervangen en toen bleek dat de eindemper bij het minste of geringste hobbeltje tegen de onderkant van mijn auto aan kletterde (heeft mijn eigen garage prima opgelost).
Mijn airco functioneerde niet zoals het moest zijn maar had tijdens de koop van de wagen wel een pakket erbij gekocht waarin een Airco service bij inbegrepen zou zijn, er zat te weinig koudemiddel in (dit hebben ze dus nooit uitgevoerd maar wel uiteindelijk betaald), is nu overigens wel in orde.
En nu heb ik problemen met de stoelverwarming bij aanzetten van de verwarming werkt dit niet, van beide zittingen.
Ben hiermee terug geweest naar de garage waar ik mijn auto gekocht heb en volgens de garage zou beide elementen in de zitting defect zijn???
En van het weekend had ik het probleem dat de auto inhield op de rijksweg in combinatie met het waarschuwingslampje dus ik dacht gelijk wat nu weer.
Dus vandaar mijn vraag hierover, ik heb trouwens een Lancia Lybra SW uitvoering Emblema bouwjaar 2004 en ben ook een trotse eigenaar hiervan.
Lijkt negatief de tekst hier boven maar baal meer van de autohandelaar waar ik de auto gekocht heb.
Heb ook geen auto met een paar ton op de teller gekocht maar een nette auto met 73000 km maar goed zal nog een heel gedoe worden om de stoelen gerepareerd te krijgen ondanks dat het nog in de garantie periode is.
In ieder geval bedankt voor de reactie's.
En echt een topsite, er is een hoop te vinden over de Lancia Lybra en zo niet wordt er snel gereageerd op een vraag die je hebt.
Hallo rvl171,
Ik heb ook een Emblema SW uit 2004 en herken het probleem. Zodra het lampje in het dashboard gaat branden, brandt ook het knopje met ASR off. Ik heb overigens nog niet gemerkt dat de auto dan gaat inhouden. Ik zal er eens op letten. Het lampje gaat overigens bijna bij elke rit wel een keer branden.
Ik heb een paar maanden terug mijn Lybra uit laten lezen en daar kwam een storing uit van een sensor in de stuurkolom, welke de stuuruitslag meet. De monteur heeft de sensor weer opnieuw ingeregeld, maar dat heeft uiteindelijk niets geholpen. Het kon verder weinig kwaad vond hij. Tja......
Wat "mis" ik als de ASR niet werkt? Is de Lybra dan minder veilig?
Misschien weet iemand raad?
@tse
Ik heb ook een Emblema SW uit 2004 en herken het probleem. Zodra het lampje in het dashboard gaat branden, brandt ook het knopje met ASR off. Ik heb overigens nog niet gemerkt dat de auto dan gaat inhouden. Ik zal er eens op letten. Het lampje gaat overigens bijna bij elke rit wel een keer branden.
Ik heb een paar maanden terug mijn Lybra uit laten lezen en daar kwam een storing uit van een sensor in de stuurkolom, welke de stuuruitslag meet. De monteur heeft de sensor weer opnieuw ingeregeld, maar dat heeft uiteindelijk niets geholpen. Het kon verder weinig kwaad vond hij. Tja......
Wat "mis" ik als de ASR niet werkt? Is de Lybra dan minder veilig?
Misschien weet iemand raad?
@tse
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
Als asr uitstaat dan wil de kont nog wel eens uitbreken in een snelle bochtenwisseling bij regen is mijn ervaring. Prima te corrigeren als je erop bedacht bent. Verder grijpt het op gladde ondergrond in zoals sneeuw als je stevig optrekt, het remt de voorwielen af.
Hmmm, mijn eerste Lybra had geen ASR en mijn kont is nooit uitgebroken. Ik ben daar vast een te saaie rijder voor. Ik kan dus wel zonder;)
Groeten,
@tse
Groeten,
@tse
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
rofl
. Hee, ik heb 150 paarden onder die lange neus en die trekken geen nummertjes als we ermee gaan rijden
. Levert vaak verbaasde snuiten op bij het petjesvolk. Zeker omdat op de kont van ons blauwe dametje geen typeaanduiding staat behalve lancia lybra 

Ik geniet juist van WEL 2.0 op de reet,............
beetje vaag kijken, en dan zien ze de kont.......
met GROTE ogen. hehehehehe..
(tot er weer is een S8 me inhaalt op de autobahn.......... das dan weer jammer......)
beetje vaag kijken, en dan zien ze de kont.......
met GROTE ogen. hehehehehe..
(tot er weer is een S8 me inhaalt op de autobahn.......... das dan weer jammer......)
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Hallo,
ik hen ook een waarschuwingslampje branden alleen dan van het licht. Er is echter nix aan de hand, alle lichten branden zoals het hoort. Hoe hef ik de waarschuwing op?
Ard
ik hen ook een waarschuwingslampje branden alleen dan van het licht. Er is echter nix aan de hand, alle lichten branden zoals het hoort. Hoe hef ik de waarschuwing op?
Ard