APK

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
favroom

APK

Unread post by favroom »

Ik wil mijn Fulvia apk laten keuren, maar heb een verhaal gehoord over de spiegel op het voorscherm...
Die zou reden tot afkeur kunnen zijn omdat die niet vanuit de bestuurderspositie te verstellen is.
Is iemand daar bekend mee?

En heeft iemand een goed adres in de omgeving van Rotterdam?

Ferdinand
Fulvia 1.3 Rallye 1968
---
Ferdinand Vroom
Fulvia '68
Koos

Re: APK

Unread post by Koos »

De eis van verstelling is vervallen bij de nieuwe regelgeving
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
fulviabert

Unread post by fulviabert »

het is nooit een echt probleem geweest.
als APK keurmeester kan ik zeggen dat de eis altijd is geweest;de spiegel vanaf de bestuurdersstoel te verstellen moest zijn.
dit kan zijn door kabel bediening,elektrisch of theoretisch met een stok......
heeft nog nooit bij mij een probleem opgeleverd.
heb veel met jaguars te maken gehad en veel e- type's hadden/hebben een spiegel op het voorscherm.
orgineel met kabel verstelling,maar veelal zonder.
het is hoe de keurmeester er mee om gaat en met name de her-keurmeester,maar die gaat zelden in dit soort gevallen de discussie aan met de keurmeester.
alles samen gevat;moet geen probleem zijn.

bert
Huib
Site Admin

S1 Matador Buitenspiegel

Unread post by Huib »

De eis van de van binnen uit verstelbare buitenspiegel is van 1 januari 1971 (kan ook 1970 zijn).

Voor auto's van daarvoor geldt dat als de buitenspiegel wordt omgeklapt, hij zonder verstellen weer in de goede stand moet terugklappen. Je ziet bij die oude buitenspiegels op steel dan ook dat er onder aan de steel een klapmechaniek zit met veer. Boven aan de steel zit het verstelmechaniek.

Ik heb een jaar of 10 geleden daarover flink ruzie gehad met de RDW in Rijen. De keurmeester vond dat de spiegel dus omklapbaar moest zijn. Dat staat er niet vond ik. De strijd heeft enkele weken geduurd. Uiteindelijk hebben de sneaky bastards het opgelost door een nieuwe regel in te voeren. Namelijk dat de spiegel OK was als ik kon aantonen dat het betreffende type auto (S1 Fulvia coupe) daarmee origineel werd uitgerust. Op grond daarvan hebben ze de auto toen goed gekeurd. Maar daarmee verviel ook mijn mogelijkheid om m'n kosten te verhalen.

Ik begreep toen ook waarom de wachttijd voor de keuring in Rijen maar 2 weken was. Overal elders was de wachttijd 6 weken. De inwoners van Rijen en omstreken gingen naar Veldhoven. De betreffende keurmeester was al een paar keer in elkaar geslagen.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Mijn S1 is al 5 of 6 keer gekeurd en niemand heeft ooit iets van die spiegel gezegd, ook de ANWB-jongens niet toen die nog een APK-centrum hadden in R'dam Zuid - en die waren streng! Ik ga trouwens tegenwoordig naar Breda voor de APK; is er wat mis, rij ik meteen langs Huib. Nog niet nodig geweest trouwens. Naam van dat bedrijf ben ik even kwijt, (edit PC - Egbers Auto's) weet Huib wel. Is een drive-in APK zonder afspraak; zorg dat je vroeg bent!
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Een prima adres die al heel veel keer onze fulvia's heeft gekeurd in Jacobsgouw (www.jacobsgouw.nl) aan de charloisse lagedijk. Ze zijn er een beetje aan het opbreken in de buurt maar ik kan ze van harte aanbevelen.

Walter
Koos

Unread post by Koos »

Ik apk keurmeester Koos ,heb in het verleden er een afkeurpunt van gemaakt omdat de raamslinger niet aanwezig was ,dit samen met nog een aantal afkeurpunten.
Bert de eis is nu echter vervallen bij de laatste wijziging
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
favroom

Unread post by favroom »

favroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil mijn Fulvia apk laten keuren, maar heb een
> verhaal gehoord over de spiegel op het
> voorscherm...
> Die zou reden tot afkeur kunnen zijn omdat die
> niet vanuit de bestuurderspositie te verstellen
> is.
> Is iemand daar bekend mee?
>
> En heeft iemand een goed adres in de omgeving van
> Rotterdam?
>
> Ferdinand
> Fulvia 1.3 Rallye 1968

Allen hartelijk dank voor de reacties.
Zodra ik bij de APK ben geweest, laat ik hier weten hoe de keuring verlopen is.

Groeten,
---
Ferdinand Vroom
Fulvia '68
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”