Alu toren

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Michel

Alu toren

Unread post by Michel »

Ik zoek een alu toren (onderdelenboek Tavola 44) voor een Fulvia Coupe Rallye 1,3 van 1967.
Italiaanse naam: Sopporto Destro.

De mijne heeft schade door een steen. Heeft iemand dit liggen, dan hoor ik het graag.
Weet trouwens niet of er verschillen opzitten met een Zagato of een S2

Michel
Bart Verbeek

Re: Alu toren

Unread post by Bart Verbeek »

Michel

Als S1 en S2 dezelfde zijn (berlina coupé en zagato S2 zijn dezelfde dat weet ik) heb ik er nog wel 1 liggen!

Je kent de weg ondertussen!
gr

Bart
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Let op.
Berlina en coupe / Zagato hebben niet dezelfde torens. De hoek waaronder het stuurhuis (en hulpstuurhuis) is gemonteerd is anders.
Coupe en Zagato zijn wel identiek.

S1 en S2 zijn ook niet identiek.
Voor de onderste draagarmen is bij S1 een M18 bout voorzien en bij S2 een M14 bout.
Bij S1 zit de bump stopper op een oog aan de toren en werkt op de onderste draagarm. Bij S2 ontbreekt dat oog. De bump stopper zit daar aan het einde van de veerbalk.

Ik neem ook aan dat Michel de bussen voor de bovenste draagarm niet wil overzetten. Demontage is in de regel destructief. Hij dient dus S1 torens te hebben met de bussen er nog in.

Er zijn ook nog overgangsversies. Dwz late S1 en vroege S2 torens die ook weer wat anders zijn. Het is opletten geblazen.
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Als ik het me goed herinner:

In een opperste opruimbui heb ik ooit al m'n alu torens op een hoopje gesmeten: letterlijk: die van S2 coupé, zagato en berlina door mekaar.
Ik had ook gehoord dat er verschil op zat, maar de onderdeelnummers op de torens waren allemaal dezelfde en ik heb ze dus op een hoop laten liggen.

Wat wel verschillend is zijn de beugeltjes van de stuurhuizen. Deze staan onder andere hoek.

Dit is hetgeen ik weet over de S2 torens. S1 kan anders zijn... zoals het Lancia betaamt.

gr

Bart
Michel

Unread post by Michel »

Mocht er dus iemand 1 hebben liggen voor een eerste serie coupé, hoor ik het graag.

Michel
Joop Stevens

Unread post by Joop Stevens »

Hoi Michel,

Als jij me een ondereel nummer kan geven kan ik bij in de voorraad wel eens kijken.

Gr, Joop Stevens
+31-657778038
Michel

Unread post by Michel »

Dag Joop,

het is onderdeel 25 op Tavola 44 van het onderdelenboek. Als ik goed kan lezen is het nummer 1690207.

Michel
Post Reply

Return to “NL86 Fulvia, Flavia, Flaminia te koop / gevraagd”