De Laadvermogentjes gaan met verkansie, en omdat niet alle spullen in de auto passen, moet er een bagagekoffer op het dak. Die dacht ik handig te lenen van een collega. Nu blijkt dat die koffer niet op het dak past omdat de dakdragers op mijn auto (een SW) niet verschuifbaar zijn. In de koffer zitten vaste bevestigingspunten, waaronder de dakdragers geschoven moeten worden.
Iemand enig idee hoe dat zit met andere bagageboxen? Er zullen toch ook wel exemplaren zijn waarbij de bevestigingspunten op de koffer verschuifbaar zijn? Zijn onze auto's uniek met die niet-verschuifbare dakdragers?
Tips, trucs, suggesties iemand?
Volgaarne!
Groetjes Max.
Die bagagekoffer past niet!
Re: Die bagagekoffer past niet!
Max,
De meeste moderne dakkoffers van bijv Thule of Hapro hebben inderdaad verschuifbare bevestigingspunten over een vrij grote range en passen probleemloos op een lybra ( en alle andere moderne auto's met vaste bevestigingspunten voor dakdragers )
Dakkoffers met vaste bevestigingspunten zijn nog van de oude generatie en zijn alleen te gebruiken met universele dakdragers van bijv Thule die in de deurlijst gemonteerd worden ( of degenen die op een bestaande dakrails kunnen worden gemonteerd )
Dus je zult een modernere dakkoffer moeten lenen of kopen .....
De meeste moderne dakkoffers van bijv Thule of Hapro hebben inderdaad verschuifbare bevestigingspunten over een vrij grote range en passen probleemloos op een lybra ( en alle andere moderne auto's met vaste bevestigingspunten voor dakdragers )
Dakkoffers met vaste bevestigingspunten zijn nog van de oude generatie en zijn alleen te gebruiken met universele dakdragers van bijv Thule die in de deurlijst gemonteerd worden ( of degenen die op een bestaande dakrails kunnen worden gemonteerd )
Dus je zult een modernere dakkoffer moeten lenen of kopen .....
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
-
Kijk. Dat was het antwoord dat ik graag wilde horen. Kan morgen pas even naar Halfords gaan om te kijken hoe het in elkaar zit. En op internet vind je niets over hoe die koffers bevestigd moeten worden... Dus vandaar.
Groetjes,
Max.
Groetjes,
Max.
je kunt ook nieuwe gaten maken op de plaats van de daksteunen. Ook passen vaak de u vormige delen niet om de dikke dakdragers van een lybra. Ik heb dat opgelost door uitlaatsteunen te gebruiken die je dan met bouten binnenin vastzet. ik heb nog een Pewag dakkoffer liggen met deze aanpassing, voor 20 euro mag je hem overnemen aangezien ik mijn Lybra verkocht heb.
hg Robin
hg Robin
-
@ Robin: dat is een gul aanbod. Je hebt een PB...
kijk in je mailbox
Robin
Robin
-
...zodoende kwam er bij Nieboer een skibox vandaan die precies groot genoeg was voor de vakantiebagage voor de Laadvermogentjes. Nogmaals mijn hartelijke dank voor de vlugge hulp. Opmerkelijk dat je onderweg tot op hoge snelheid geen enkel windgeruis hoort van het ding op het dak. Voor de toekomst moeten we echter op zoek naar bagagebox die wat groter is. Vandaar dat ik een nieuwe liefhebber zoek voor de skibox. Er zitten op maat gemaakte beugels bij voor de dakdragers van de Lybra (SW).
Ik heb 20 euro betaald voor de box. Die wil ik er graag weer voor terughebben. De box is natuurlijk niet meer nieuw, maar doet nog steeds waarvoor hij is gemaakt. Laat maar weten via de PM als je interesse hebt.
Groetjes,
Max.
Ik heb 20 euro betaald voor de box. Die wil ik er graag weer voor terughebben. De box is natuurlijk niet meer nieuw, maar doet nog steeds waarvoor hij is gemaakt. Laat maar weten via de PM als je interesse hebt.
Groetjes,
Max.