Olie lekkage

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Walter van Gruythuysen

Re: Olie lekkage

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Uiteindelijk ben ik nog eens door de voorraad gegaan. Daar had ik nog een uitstekende die al vele malen (het type dan) door mijn vader toegepast is. Waarschijnlijk dezelfde die is gaan lekken, maar ik heb hem toch het voordeel van de twijfel gegegeven. Ik heb nooit vermeld dat de lekkage pas na het natrekken is begonnen en dat in combinatie met de oplossing van Bart met wat versterking rond de gaten van de oliekanalen plus nu wel het gebruik van de dikkere bouten voor de uitlijning (die had ik vorig jaar nog niet gevonden) heb ik er nu vertrouwen in dat deze pakking het gaat houden. Overigens heb ik die dikke bouten er weer direct uitgehaald toen de kop niet meer kon schuiven.

Hergebruik van pakkingen was in mijn geval totaal ondenkbaar. De pakking die er uitkwam delamineerde totaal en ik ben lang bezig geweest alles weer schoon te maken met een scheermes en een pakkingkrabber. Wat er overblijft is een metalen kern, dus het is wel een sterke pakking.

Walter
bwigny

Unread post by bwigny »

Dag Walter,

Heb je nog kunnen ontdekken waar je lek vnadaan kwam?
Ik heb ook oliedruppelvorming aan de onderste koelwaterslang na revisie van de waterpomp.

Kijk uit naar je reactie.

Groeten,

Ben Wigny
Ben Wigny
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Hoi Ben,

Uiteindelijk lekt hij nog steeds. Het gaat met vlagen. Ik heb nu opgegeven te blijven zoek met de motor in de auto. Ik moet nu binnenkort tijdmaken om het hele subframe weer eens te lossen en dan te gaan zoeken. Eigenlijk is de enige overgeblevene de keerring van de krukas. Omdat ik nog meer punten op het lijstje heb wordt dat een gehele de- en montage, maar zo als hij nu is komt hij niet door de APK.

Walter
bwigny

Unread post by bwigny »

Dag Walter,

Bedankt voor je antwoord.

Dat is een hele klus. Bij mijn auto hangt er altijd 'n oliedruppel aan de onderste waterslang. Verder is hij redelijk droog. Maar ik heb de waterpomp laten revideren en er is een industrieel seal ingekomen. Toch denk ik dat het lekken uit het gaatje aan de onderkant uit de pomp komt.

Vreemd dat hier geen oplossing voor lijkt te zijn als ik het forum zo volg.

Succes met je grote project! Ik ben toch benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak van jouw olieprobleem is.

Groet,

Ben Wigny
Ben Wigny
Koos

Unread post by Koos »

Ik heb de waterpomp laten revideren en er is een industrieel seal ingekomen.
Ben ,Ik ben al enige tijd op zoek naar een seal voor de pomp,is bij jou de pomp ook aangepast omdat de seal een andere maat had,of paste hij zo.
Waren de kosten hiervan veel lager dan een nieuwe pomp?
Het gaatje onder in de pomp is om te voorkomen dat er geen water in het blok kan komen bij een lekke keering,er kan eigenlijk geen olie uit komen .
Denk eerder dat de olielekkage bij de krukaskeering vandaan komt,heb zelf al vaak die keering lek gehad ,ook al eens twee achter elkaar geplaatst.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
bwigny

Unread post by bwigny »

Dag Koos,

De seal had een afwijkende maat dus is e.e.a. uiteraard aangepast. De kosten waren in de categorie vriendenprijs. ik heb eignelijk alleen de seal betaald.

Ik zal nog eens naar de krukaskeerring kijken, maar zover ik eerder al zag is de motor in de buurt van de krukaspoelie niet nat.

Bedankt voor je reactie!

Ben Wigny
Ben Wigny
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”