Ciao lancisti
Ben vanmiddag naar de garage geweest,en heb het uitlaatsysteem laten checken.
Mijn vermoeden was juist , nadat we het hitteschild gedemonteerd hadden, bleek dat er op twee plaatsen scheurtjes in het spruitstuk zaten !!. Wel op een lastige plaats precies waar twee buizen bij elkaar komen(upload later de foto's).
De monteur heeft doordat de scheur midden in een V opening zat,de scheur kunnen lassen.
Daarna was hij voor 95% dicht , daarna bij de automaterialenzaak een tube kneedbaar staal gekocht.
Dit heb ik aangebracht op een haarscheurtje waaruit hij nog lekte,hij hard nu uit en hoop morgenvroeg dat hij 100% dicht is.
Het spruitstuk is qua vorm van de buizen een spaghettispruitstuk,neem aan dat dat standaard is.
Iemand een idee wat een spruitstuk nieuw en gebruikt kost?? Lijkt me anders een duur grapje.
Ciao ciao
Bokken en stoten
Re: Bokken en stoten
Een nieuw uitlaatspruitstuk voor een 1.8 heeft bestelnr 60673361 en kost 313 euro excl, zal bij Tuynder -30%, dus ca 220 euro zijn.
De pakking die erbij komt ( 73502761 ) kost 18 euro excl, dus ruim 12 bij Tuynder
Geen klein bedrag dus, maar dan weet je wel zeker dat het goed is
De pakking die erbij komt ( 73502761 ) kost 18 euro excl, dus ruim 12 bij Tuynder
Geen klein bedrag dus, maar dan weet je wel zeker dat het goed is
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Dank je Koen,had al bij de firma geuzendam te almelo geinformeerd,daar vragen ze voor een gebruikt spruitstuk €150..!!
Heb even een foto bijgevoegd van het spruitstuk nadat hij gelast is.
Ook zag ik bij het controleren van de bobines , dat 1 bobine een wit kunststof passtukje(of hoe het ook heten mag ) mist.
De stekker gaat er wel op , kan het zijn dat deze ook bijdraagt aan het bokken of misfires??
Ciao ciao
Heb even een foto bijgevoegd van het spruitstuk nadat hij gelast is.
Ook zag ik bij het controleren van de bobines , dat 1 bobine een wit kunststof passtukje(of hoe het ook heten mag ) mist.
De stekker gaat er wel op , kan het zijn dat deze ook bijdraagt aan het bokken of misfires??
Ciao ciao
- Attachments
-
- herschaalde kopie van lancia 013.jpg (56.49 KiB) Viewed 195 times
-
- herschaalde kopie van lancia 012.jpg (57.97 KiB) Viewed 195 times
Buon Giorno;
Gisteren geinformeerd wat een nieuw uitlaatspruitstuk bij de dealer kost.
Deze kost € 350 incl. BTW en de pakking is € 25 . De nieuwe bouten moeten hier nog bijgerekend worden. Geschatte montagetijd door mijn vaste garage is +/- 2 uur.
Ook even geinformeerd voor remschijven en blokken , incl. montage € 400 ...niet te filmen toch , heb ze elders een stuk betaalbaarder gezien.
Prettig weekend allemaal;
Groeten;
Sardo
Gisteren geinformeerd wat een nieuw uitlaatspruitstuk bij de dealer kost.
Deze kost € 350 incl. BTW en de pakking is € 25 . De nieuwe bouten moeten hier nog bijgerekend worden. Geschatte montagetijd door mijn vaste garage is +/- 2 uur.
Ook even geinformeerd voor remschijven en blokken , incl. montage € 400 ...niet te filmen toch , heb ze elders een stuk betaalbaarder gezien.
Prettig weekend allemaal;
Groeten;
Sardo