zes bak van Alfa 166 onder een Kappa

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
loh

zes bak van Alfa 166 onder een Kappa

Unread post by loh »

Diverse malen las ik ergens (op verschillende plaatsen) dat iemand een alfa 166 zesbak had gemuteerd. Het schijnt dus mogelijk te zijn. De vraag is alleen tegen welke prijs - ik bedoel nog niet eens in geld - maar moet er dan veel gewijzigd worden? Bv. in de bevestiging aan het standaard 2.4 Jtd
blok enz. Heeft iemand er ervaring mee? Ik heb bedenkingen ten aanzien van betrouwbaarheid en lange duur. Als iemand er meer over weet zou dat graag vernemen. Vast bedankt.
Jan Hoornstra

Re: zes bak van Alfa 166 onder een Kappa

Unread post by Jan Hoornstra »

Neem even contact op met Gerrit hier op het forum, die weet er alls van.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Robbert

Unread post by Robbert »

Waarom zou je het willen? Ik heb een 166 3.0 en vind de zesbak bepaald geen succes. Bij 140 km/u maakt deze in 6 net zoveel toeren als mijn vorige Kappa 2.0t en 164 V6 in 5 deden. Met de zesbak moet er vooral vaker geschakeld moet worden.
loh

Unread post by loh »

Ja, de berichten zijn tegenstrijdig. Ik heb een videotest gezien van iemend die onder een station een zesbak had laten monteren en in combinatie met chiptuning waren snelheden van 225km/u haalbaar. Nou gaat het mij niet om die snelheid, maar om zuinigheid en minder toeren. dus stiller.
Nou zegt Robbert dat het in toeren niet veel scheelt. Het gaat hier wel over een 2.4 JTD, Robbert vermeldt alleen benzineversies is daar misschien het verschil.
Ik zal eerst Gerrit proberen te traceren. Merci voor jullie advies.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”