Kreun kreun
Kreun kreun
Waarschijnlijk vanwege het lange en mooie droge weer 'kreunt' mijn Kappa '95! voortdurend. Vooral als ik er wat langer in rij. Het ligt waarschijnlijk aan de rubbers (van de stabilisatorstan) die uitgedroogd zijn. Bij vochtig weer hoor je het niet of nauwelijks. Het begint zo langzamerhand een knap irritant geluid te worden, zeker nu de droge periode lang gaat duren. Het lijkt net of ie elk moment in elkaar kan storten. Is er iemand die dit verschijnsel herkent en eventueel ook weet wat je eraan kan doen?
Groet, Jos
Groet, Jos
Re: Kreun kreun
Dat had ik ook v/d week. (1999 Kappa met 120.000 km.)
Ja, daar is wel iets aan te doen. Ga maar naar Automobielbedrijf Beuk Eemnes en die helpt je er wel vanaf voor een schappelijk prijsje...
Martin heeft overal wel een oplossing voor!
-D
Ja, daar is wel iets aan te doen. Ga maar naar Automobielbedrijf Beuk Eemnes en die helpt je er wel vanaf voor een schappelijk prijsje...
Martin heeft overal wel een oplossing voor!

850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
dan is je auto niet de enige die kreunt onder de warmte . . . . heb er zelf ook last van.
-D
Trouwens ik heb altijd het idee dat mijn dame juist bij koud weer meer kraakt en piept.
Gr. Patrick

Trouwens ik heb altijd het idee dat mijn dame juist bij koud weer meer kraakt en piept.
Gr. Patrick
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
Ik heb het ook, beetje siliconen spray en het is weer een paar dagen weg
Met dit warme weer drogen de rubbers uit volgens de lokale garagist. Lijkt mij wel plausibel. De Kappa is van '95, dus de gewrichten zijn wat minder soepel. Kreunen en steunen hoort dan misschien wel bijj de leeftijd, maar het is een verdomd irritant geluid. Het past niet bij het rij-comfort van een Kappa. Maar zo te horen hebben er meer last van en ook bedankt voor de tips. Liefst heb ik een oplossing die de rest van de zomer meegaat. Bij vochtig weer heb ik bijna/geen last van.
Is bekend Kappa euvel.
Maar inderdaad, Martin Beuk heeft een remedie dat soms helpt (zak openknippen. volspuiten met vet, dichtplakken) van de "gewrichten"
En het heeft echt te maken met het droge warme weer. Als het efkes regent is het weer weg
Maar inderdaad, Martin Beuk heeft een remedie dat soms helpt (zak openknippen. volspuiten met vet, dichtplakken) van de "gewrichten"
En het heeft echt te maken met het droge warme weer. Als het efkes regent is het weer weg
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Mijn Kappa kreunt ook, maar enkel tijdens het verlof in Italie als het zeer warm en droog is.
Van mij mag hij gans het jaar kreunen.
groetjes,
Van mij mag hij gans het jaar kreunen.
groetjes,
Jean Paul
Kappa 3.0 v6 berlina - Grigio Urano
Hi Jean Paul, ja zo kan je het ook bekijken. Een beetje kreunen is niet erg, maar als het lang warm en droog is (zoals tot voor kort), wordt het geluid steeds harder en doet het zich voor bij elk bultje in de weg, en dat is toch wel irritant. Vandaag had ik er bijvoorbeeld praktisch geen last.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
Sorry Jos, ik begrijp dat het een lastig fenomeen is dat geweldig op de zenuwen kan werken.
Bij mij is het enkel bij stapvoets rijden (bv.in file of bij het manoevreren) en bij het beroeren van de rem. Bij hogere snelheden gaat het over.
Mijn garage heeft het nagezien voor ik op reis vertrok en heeft bevestigd dat het van de gewrichten komt.
Hij heeft deze waarschijnlijk gesmeerd, maar in Italie kwam het kreunen terug voor.
Bij het volgend onderhoud zal ik er hem eens over aanspreken.
Bij mij is het enkel bij stapvoets rijden (bv.in file of bij het manoevreren) en bij het beroeren van de rem. Bij hogere snelheden gaat het over.
Mijn garage heeft het nagezien voor ik op reis vertrok en heeft bevestigd dat het van de gewrichten komt.
Hij heeft deze waarschijnlijk gesmeerd, maar in Italie kwam het kreunen terug voor.
Bij het volgend onderhoud zal ik er hem eens over aanspreken.
Jean Paul
Jongens, gaat nou naar Martin Beuk!
Dat helpt echt
Dat helpt echt
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter