kleinigheidjes

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib
Site Admin

Re: kleinigheidjes

Unread post by Huib »

De schijf kan krom gegaan zijn door verschil in wrijvingswarmte tussen de ene en de andere kant.

Met dat inhouden zou ik het toch zoeken in het vlotternivo> Staan je carburateurs overigens wel onder 4 graden?
Stefan Elshout

Unread post by Stefan Elshout »

Huib, ik heb het eventjes nagemeten, met behulp van wat ingenieus gefabriceerd gereedschap en diep graven in mijn niet al te wiskundig brein kwam het al oude ezelsbruggetje soscastoa naar boven drijven en heb ik als aanstormend einstein in spé berekend dat ze nu onder 4,08 graden staan:)o
Ik neem aan dat dat dus wel in orde zal zijn.
Door een hogere vlotterhoogte werdt het euvel erger, en met een lagere minder erg.... ik kan alleen nergens gegevens vinden van wat de hoogte origineel behoort te zijn..... In het werkplaatshandboek die bij mijn fulvia zat ontbreekt het carburateur gedeelte.

Wat nou helemaal precies het verhaal van de schijven is weet ik ook niet precies, maar ik denk dat als ze weer netjes afgedraait zijn en ik zet er goede kwaliteit nieuwe blokken op dat het probleem wel verholpen is.
Blijft een raar (of waarschijnlijk logisch) verhaal dat het zo'n kogelharde laag is die er zelfs met grof geschut niet vanaf wil....het heeft me tot dusver al 2 bijtelplaatjes gekost:)
Koos

Unread post by Koos »

volgens mij is het probleem van de vlotters al eerder aan de orde geweest ,de vlotters in de solex carburateur staan zo dat ze in de bochten last hebben van meer of andere bocht minder vlotter hoogte .
de delorto carburateur heeft dit probleem niet ,velen hebben dan ook deze gemonteerd maar helaas zijn ze niet meer te koop
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
bart

Unread post by bart »

Als de solexen goed zijn, behoren ze niet in te houden.
Zijn de asjes waar de vlotters om draaien nog goed? Bij mij waren ze wel een halve mm versleten, wat tot rare resultaten leidde. Nieuwe asjes van rvs gedraaid, wat weer een hele stap in de goede richting was.

Bart
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

De vlotterniveau's staan in de DT (Data Tecnici)
Stefan Elshout

Voortbordurend hier op nog een volgend vraagje,
Ik heb van de week toch 2 nieuwe remschijven besteld. Nu ben ik dus ook opzoek naar goede kwaliteit remblokken voor.
Met wat surfen op internet kom ik enkel de remblokken van EBC tegen, ik geloof zo maar dat de kwaliteit prima zal zijn, maar een prijs van 115euro voor remblokjes lijkt mij wat buitenproportioneel.
Weet iemand wat goede kwaliteit remblokken zijn, en waar ik die kan vinden.... of zijn de ebc blokken de enige van goede kwaliteit die nog te krijgen zijn?
Koos

Unread post by Koos »

ik heb remblokken van M.W. op de fulvia standaard blokken voor weinig maar kom in nood situaties wel te kort ,advies is EBC of de blokken bij Huib halen hij heeft ook hele goeien .
Heb nu een flavia 2000 met hetzelfde remsysteem alleen een grotere rembekrachtiger,deze remt aanmerkelijk beter,ondanks dat de auto zwaarder is
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Stefan Elshout

Juist, daar ben ik ook een beetje bang voor als ik wat bestel en het in noodsituaties te wensen over laat..... dan wordt het i.p.v. goedkoop misschien wel duurkoop.
Als men het er over eens is dat de ebc blokken echt kwalitatief state of the art en stukken beter zijn als de rest doe ik dat gewoon, maar op het eerste gezicht leek het me een echt tjoenings accesoire wat niet mag misstaan bij een set plastieke sideskirts en 19inch velgen met low-profile tyres.
De schijven die ik gekocht heb zijn volgens mij ook van ebc, ik weet niet in hoeverre de blokken en schijven op elkaar afgestemd zijn kwa gebruikte materialen.
Voor andere of betere opties sta ik nog open, en anders neem ik wel even contact op met Huib.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”