Hallo,
Ik heb sinds kort een lancia ypsilon, als ik de koppeling omhoog laat komen hoor ik een raar geluid.
Het is lastig om uit te leggen hoe het klinkt maar ga het toch proberen.
Het lijkt net alsof er een deukje in geslagen word of een deukje uitgehold.
Het geluid is vergelijkbaar met een deuk in een plastic fles knijpen alleen dan een ijzer geluid natuurlijk.
En volgens mij komt het geluid van de achterkant.
Kan dit komen door verkeerd koppelen / schakelen of moet ik me zorgen gaan maken ?
Sorry voor mijn gebrekkige uitleg maar ik hoop toch dat iemand weet wat dit kan zijn en mij kan helpen.
Gr. Deborah
Bij gebruik van koppeling een raar geluid
Re: Bij gebruik van koppeling een raar geluid
gaat de koppeling ook zwaar???
Snel koppeling set ! snel vervangen anders gaat je druklager door de drukgroep heen en dan komt je koppelingshevel in de drukgroep en dan slaat er een stuk uit uit drukgroep en dan heb je ook nog een gat in je versnellingsbak.
Gr.Martin
Gr.Martin
Afgaande op het antwoord van Martin reden dus om je zorgen te maken ::o
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
ik wilde ze nog niet meteen ongerust maken, maar het is 1 van de zwakke punten van een ypsilon.....
Ik ken het geluid heel goed;)
Bij mij had ik het ook en ik wist ook dat me koppeling zijn beste tijd gehad had.
Op een begeven moment was het voor me druklager helemaal over en sprong die eruit.
Dus ik zou het voor zijn en hem nu al laten vervangen;)
Is een reparatie van ongeveer €500.
Bij mij had ik het ook en ik wist ook dat me koppeling zijn beste tijd gehad had.
Op een begeven moment was het voor me druklager helemaal over en sprong die eruit.
Dus ik zou het voor zijn en hem nu al laten vervangen;)
Is een reparatie van ongeveer €500.
Beetje late reactie maar wil toch nog even antwoord geven
Ik heb gehoord als het geluid van achter komt dit niet de koppeling kan zijn want die zit voor
Mij is gezegd dat het waarschijnlijk een rem achter is die vast plakt afentoe, ik moet dus even de remtommels schoonmaken
De koppeling gaat niet zwaar maar juist lekker soepeltjes
Zodra ik de remtrommels heb schoon gemaakt zal ik hier even laten weten of dit ook echt het probleem is
In elk geval bedankt voor jullie reacties !
Ik heb gehoord als het geluid van achter komt dit niet de koppeling kan zijn want die zit voor
Mij is gezegd dat het waarschijnlijk een rem achter is die vast plakt afentoe, ik moet dus even de remtommels schoonmaken
De koppeling gaat niet zwaar maar juist lekker soepeltjes
Zodra ik de remtrommels heb schoon gemaakt zal ik hier even laten weten of dit ook echt het probleem is
In elk geval bedankt voor jullie reacties !
Geluid bij drempels ?? Bochten ?? Draagarmen speling achter ( knak ) ???? Schokbrekers ( kloink ) ??