Heeft er iemand ervaring in het demonteren van het zetelmechanisme? Zijn hier tools voor beschikbaar of is enkel de doorslag van toepassing? Ik hoor het graag.
flavia1800
zetelverstelling Fulvia/Flavia
-
Re: zetelverstelling Fulvia/Flavia
Begrijp de vraag niet helemaal.
Maar voor het uitbouwen van de stoelen, en het scheiden van rugleuning en zitting is in elk geval geen specialgereedschap nodig
Ik heb het verstelmecahnisme aan de rugleuning gelaten.
Ik vermoed dat er een torsiespanning op de dwarsstaaf onder de rugleuning zit, die er voor zorgt dat de rugleuning naar voren klapt als je hem ontgrendelt. (zie plaatje)
Maar ook dat zou zonder speciaalgereedschap te doen moeten zijn
Of wil je die chromen verstelmechanismes uit elkaar halen?
Bert
Maar voor het uitbouwen van de stoelen, en het scheiden van rugleuning en zitting is in elk geval geen specialgereedschap nodig
Ik heb het verstelmecahnisme aan de rugleuning gelaten.
Ik vermoed dat er een torsiespanning op de dwarsstaaf onder de rugleuning zit, die er voor zorgt dat de rugleuning naar voren klapt als je hem ontgrendelt. (zie plaatje)
Maar ook dat zou zonder speciaalgereedschap te doen moeten zijn
Of wil je die chromen verstelmechanismes uit elkaar halen?
Bert
- Attachments
-
- rugleuening flavia lr.jpg (80.36 KiB) Viewed 250 times
-
Hallo Bert,
het is inderdaad mijn bedoeling deze te demonteren met het oog op chromeren.
groet, Flavia1800
het is inderdaad mijn bedoeling deze te demonteren met het oog op chromeren.
groet, Flavia1800
-
De buis is alleen voor het koppelen van de linker en de rechter steun omdat maar een van de twee een vergrendeling voor het verstellen heeft.
Beide zijkanten hebben een veer.
Beide zijkanten hebben een veer.
-
het mechanisme heb ik al los gemaakt van zitvlak en rugleuning. Het is het mechanisme op zich dat ik wil demonteren om opnieuw te laten chromeren. Voor zover ik kan zien kan het enkel met een doorslag, of bestaan er speciale tools voor?