MM-verdelerkap ontstekingsvolgorde...?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

MM-verdelerkap ontstekingsvolgorde...?

Unread post by Peter Coolsma »

Ik heb net op eBay een NOS Magneti Marelli verdelerkap gekocht voor m'n S1 - voor een mooie prijs ook nog. Had net een nieuwe gevonden een half jaar terug, ook puntgaaf NOS, maar geen origineel MM. Mijn oude MM kap heb ik bewaard, daarvan waren de nokjes flink ingesleten en ik was blij een vervanger te hebben. De aangegeven volgorde op die oude kap was 1342, en dat heb ik overgenomen op m'n huidige "nep"-kap waar geen cijfers op staan. Nu staat op die nieuwste MM kap 1324 i.p.v. 1342 - zullen we dat maar op Italiaanse nonchalance houden of is er wellicht meer aan de hand...? Alle drie de kappen zien er echt exact hetzelfde uit, behalve dat die eerste MM kap wat donkerder van kleur is. Voor de goede orde, de motor start en loopt te mooi om te suggereren dat ik al 7 jaar met de verkeerde ontstekingvolgorde rijd... :S
Walter van Gruythuysen

Re: MM-verdelerkap ontstekingsvolgorde...?

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Peter,

Voor de Fulvia is het 1342, of je moet me nu erg van de wijs hebben gebracht. Die 1324 kap moet van een boxermotor zijn (bijvoorbeeld Flavia). Die hebben een andere volgorde.

Groet,

Walter
Peter Coolsma

Re: MM-verdelerkap ontstekingsvolgorde...?

Unread post by Peter Coolsma »

OK - dat is dan plausibel. Hij past wel prima trouwens, maar ik bewaar 'm als back-up. Merci!
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”