functioneren RDS

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rainmaker

functioneren RDS

Unread post by Rainmaker »

Mijn Thesis heeft zolang ik mij kan heugen al problemen met de rds van de radio. De tekst van de RDS blijft statisch en ververst niet.
Wanneer je het volume bijstelt, zie je de RDS wel verversen. Kort gezegd, om de RDS-teksten te kunnen lezen zou ik continue het volume moeten wijzigen.
Het is maar een relatief klein ongemak, maar mocht iemand hier een simpele oplossing voor hebben dan wordt het leven toch weer een stukje mooier.

Groet,

Auke
gergely

Re: functioneren RDS

Unread post by gergely »

Auke,
ik heb precies hetzelfde probleem: zelfs na de revisie door TSW en een software update blijft de tekst staan en verandert alleen als je iets doet (zoals jij ook beschrijft).. je bent hierin dus niet alleen, maar weet je gesteund in dit kleine ongemak!
Ik vermoed dat het een ordinaire software bug is.
(iets dergelijks heb ik ook met de SMS-jes: exotische teksten die 'ergens' vandaan komen...).
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Devers

Unread post by Devers »

Ken het probleem ook. Heb in het begin nog lang zitten staren en wachten om bijvoorbeeld de artiestennaam of filemelding in beeld te krijgen, gaat dus niet gebeuren! Heb me al aangeleerd om af en toe een tikje op de volumeknop op het stuur te geven. En ook bij mij regelmatig vreemde leestekens tot volstrekt onleesbare en niet te achterhalen SMS berichten. Weet iemand overigens of de telefoon ook een ''gemiste oproepen'' dan wel ''missed calls'' functie heeft? Kan hem niet vinden!
Rainmaker

Unread post by Rainmaker »

Fijn om te weten dat mijn kleine leed gedeeld wordt door andere Thesis-rijders.
De exotische sms-sjes ken ik inderdaad ook.

Ach, het zijn in ieder geval geen problemen om je over op te winden. Als het hier het komende jaar bij kan blijven, dan teken ik er voor!

Groet,

Auke
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”