Help,
Mijn Kappa SW is afgelopen vrijdag afgekeurd omdat de rubbers van de draagarmen niet meer vast zaten op de draagarmen. Volgens de monteur moeten de rubbers vast gevulcaniseerd zijn aan de draagarm en moeten dus de beide draagarmen vervangen worden. Zelf twijfel ik. Kent iemand dit probleem?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr. John
APK afkeur op draagarmen?
-
Re: APK afkeur op draagarmen?
Ja, beide draagarmen moeten geheel vervangen worden. Overigens is het nog maar de vraag of je de bout door de naaf eruit krijgt. Die zit vaak muurvast waardoor je daar ook een nieuwe nodig hebt. Als je wat kan vinden op de sloop is het 't gemakkelijkst om de hele draagarm met naaf en wiellager om te wisselen.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Als de rubbers nog niet geheel los liggen is het geen afkeurpunt ,maar vaak wil men geen risico lopen bij een evt steekproef.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Koos,
Je hebt denk ik gelijk. Vorige week bij Gerrit in Beesd heb ik er andere draagarmen onder laten zetten (geweldige service bij Gerrit!). Hij gaf aan dat ze wel heeeeel kritisch zijn geweest en afkeur onterecht was vanwege dezelfde reden als die jij noemt (rubbers liggen zelfs helemaal niet los). Vandaag teruggegaan voor de herkeuring en wat Gerrit zei aangekaart en de "slechte" draagarmen meegenomen. Bij het ophalen van de auto kreeg ik te horen dat ze inderdaad niet hierop hadden mogen afkeuren. Eigenlijk is dus de onzekerheid van de keurmeester de reden van afkeur.
Groeten John
Je hebt denk ik gelijk. Vorige week bij Gerrit in Beesd heb ik er andere draagarmen onder laten zetten (geweldige service bij Gerrit!). Hij gaf aan dat ze wel heeeeel kritisch zijn geweest en afkeur onterecht was vanwege dezelfde reden als die jij noemt (rubbers liggen zelfs helemaal niet los). Vandaag teruggegaan voor de herkeuring en wat Gerrit zei aangekaart en de "slechte" draagarmen meegenomen. Bij het ophalen van de auto kreeg ik te horen dat ze inderdaad niet hierop hadden mogen afkeuren. Eigenlijk is dus de onzekerheid van de keurmeester de reden van afkeur.
Groeten John