Chiptunen Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
Robbedoes

Chiptunen Thesis

Unread post by Robbedoes »

Heeft er iemand ervaring met het chiptunen van een Thesis.
Ik lees dat verschillende bedrijfjes dat doen, maar heeft iemand het al ergens laten doen, of weet iemand welke goed is?
Kan het kwaad voor alle computers in de Thesis?
Kan de automatische versnellingsbak ook aangepast worden, want de manier waarop die schakelt is waardeloos merk ik...... (hij is traag en hij schokt)
gergely

Re: Chiptunen Thesis

Unread post by gergely »

Kijk ook eens goed rond in dit forum: het is al diverse keren aan de orde geweest. Ik denk dat het antwoord op jouw vraag er wel tussen staat.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Koen

Unread post by Koen »

Ivm de versnellingsbak (de oplossing) :
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-667330

De volledige 'discussie' daarvan begint hier : http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 104,661584
(27 antwoorden, begin maar te lezen :) )

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Rino

Unread post by Rino »

Het koppel van de 2.4jtd 20v 175pk werd terug gebracht van 380Nm voor de handbak naar 330Nm voor de comfortronic. Dit ter bescherming van de Aisin automaat. Mocht je zo'n motor hebben dan raad ik je aan voor chiptuning te passen.
Rino
mvmersbergen

Unread post by mvmersbergen »

Ik heb goede ervaringen met Squadra Tuning

Een Thesis 2.0TB is nerveus en (erg) gevoelig wat betreft gaspedaal reactie. Dit is aangepast en ik heb meer koppel onderin. Dat was ook het doel van de tuning, niet harder maar meer driveability
Robbedoes

Goede ervaringen doordat je eigen auto daar gedaan is?
En wat voor eentje heb je? Diesel of benzine?
En wat kostte dat?
eric

Unread post by eric »

Zeker doen, als je snel weer van je Aanwinst afwil.
Eric
Robbedoes

Hoezo dan?
Het gaat mij niet om het scheuren, maar het rijdt vaak beter.
Ik heb ook een smart gechipped, en dat is 100 keer beter rijden, met alles.
Daar is ook de versnellingsbak reactiesnelheid veranderd, en nu is het tenminste een normale auto, standaard is het helemaal kut.
Dus het gaat er echt niet om om er een racewagen van te maken, maar dat ie gewoon prettiger rijdt.
Maar ik vraag me dus af of dat bij een Thesis ook het geval is.
Smart is standaard helemaal begrensd, misschien heeft een Lancia dat niet??
de Wit

Unread post by de Wit »

Als je nou goed had gelezen had je gezien dat de Thesis standaard teruggetuned is bij de automaatversie om de bak niet te slopen. Vandaar de reply van eric.
Aangezien je ook al meldt dat je automaat kut schakelt (sorry voor de uitdrukking, kwalitiatief uitermate teleurstellend is te lang :) ) zou ik eerst daar geld in steken en dan pas nadenken over tuning...

Ikzelf rijdt dan wel geen Thesis maar een Lybra maar heb eerst een half jaar dit forum doorgespit voor ik die aanschafte en heb tot dusver een hoop "bekende kwaaltjes" al voor de kiezen gehad. Ik ga volgende week maar weer eens een glijstift vervangen van deze maal het linkerachter raammechaniek :( maar zag dit al wel aankomen. Heb de auto met bijna 5000 euro onder de vraagprijs mee kunnen krijgen omdat de handelaar er na een half jaar in de voorraad eraf wou :) .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Robbedoes

Mijn bak is niet kapot, zo hoort hij, heb ik ook overal gelezen.
Het is alleen niet prettig hoe die werkt, ook al hebben ze het allemaal.
Je moet eigenlijk als een ouwe lul in een Thesis rijden, en je moet zeker leren omgaan met de automatische bak.
Als je dat doet, lijkt het me sterk dat je je bak sloopt als je hem chipt.
De bak moet gewoon te lang nadenken, daardoor klapt die vaak omdat je al wilt rijden.
Dus ik denk dat als die sneller is, dat het zelfs beter voor de bak is, omdat die dan minder klappen krijgt.....

Ik heb overgens ook maanden zitten zoeken, lezen en leren over de Thesis voordat ik er eentje kocht.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”