Leder / stoelreparatie
Leder / stoelreparatie
Mijn leren fauteuils zien er na 190K nog fantastisch uit: he tlichte leer is absoluut niet versleten en in uitzonderlijk goede staat (evenals de gehele la Diva natuurlijk!!!!).
Er zijn wel andere zaken aan de hand:
- bij de passagiersstoel lijkt het binnenframe (of een deel daarvan) enigszins zichtbaar en voelbaar te worden aan de voorrand van de zitting: je kunt er iets hards onder voelen. Ik ben bang dat dat op den duur het leer zal beschadigen;
- het zitvlak van de chauffeursstoel trekt niet helemaal meer glad. Ik heb gehoord, dat de vulling vervangen kan worden.
Heeft iemand ervaring met stoelreparaties of misschien wel specifiek met bovenstaande problemen?
Er zijn wel andere zaken aan de hand:
- bij de passagiersstoel lijkt het binnenframe (of een deel daarvan) enigszins zichtbaar en voelbaar te worden aan de voorrand van de zitting: je kunt er iets hards onder voelen. Ik ben bang dat dat op den duur het leer zal beschadigen;
- het zitvlak van de chauffeursstoel trekt niet helemaal meer glad. Ik heb gehoord, dat de vulling vervangen kan worden.
Heeft iemand ervaring met stoelreparaties of misschien wel specifiek met bovenstaande problemen?
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Re: Leder / stoelreparatie
Eigenlijk ken ik geen enkele auto met leren bekleding waarvan de zitting van de bestuurdersstoel niet na enkele tienduizenden kilometers wat losser gaat zitten. Buurman even verder op heeft een (uiterst fraaie) BMW M3 waarvan de stoel al na enkele maanden er duidelijk gebruikt uitziet en waarvan de zitting niet meer strak trekt. Zelf erger ik me meer aan een glimmend leren stuur, maar ik ga aan de gang met wat tips om dat weer half-mat nieuwstaat te kunnen krijgen! Laat weten of dat ook lukt...
...al eens gelet op de drukknoppen die nog steeds niet zijn gaan glimmen na veelvuldig aanraken ervan ? Bij ordinaire kunststofdrukknoppen gaan die glimmen en zien ze er na een tijdje niet meer uit, je zou er smetvrees van krijgen. De magnesium "spuitstukken" die in de Thesis gebruikt worden blijven lekker nieuw ! Ik vind dat materiaal bijzonder goed gekozen, alleen een beetje koud in de winter, en kunnen heet zijn in de zon.
Dit als opmerking op het leder van het stuur die gaat glimmen.
Niemand gelooft dat mijn leren stoelen, vooral de bestuurdersstoel, na 311.000 km nooit vernieuwd werden.
Groeten, Rino
Dit als opmerking op het leder van het stuur die gaat glimmen.
Niemand gelooft dat mijn leren stoelen, vooral de bestuurdersstoel, na 311.000 km nooit vernieuwd werden.
Groeten, Rino
Nog iemand met ervaring over opvullen van stoelen?
Ik check het ook even bij Halan...
Ik check het ook even bij Halan...
Gergely
.
.
Halan heeft bij mij de zitvulling van de bestuurdersstoel vervangen.
Het verschil was goed merkbaar.
Ik vond wel dat ze een beetje slordig waren omgegaan met het opnieuw omplaatsen van het leer na de vervanging. Dat had netter gekund.
Groet,
Auke
Het verschil was goed merkbaar.
Ik vond wel dat ze een beetje slordig waren omgegaan met het opnieuw omplaatsen van het leer na de vervanging. Dat had netter gekund.
Groet,
Auke
Hallo,
Dit kan je bij auto competizione in voorburg laten doen.
gr Ed
Dit kan je bij auto competizione in voorburg laten doen.
gr Ed
Is het verwisselen van de zittingen (van bestuurder naar passagier v.v.) van de voor-fauteuils mogelijk? Ervaring?
Gergely
.
.
Ik kom er toch nog op terug:
kunnen de zittingen an de voorstoelen omgewisseld worden? Dat lijkt me het mooiste, dan hoeft het leer er niet af.... dat blijf je dan soms kennelijk zien..
Kennen jullie een goed adres?
kunnen de zittingen an de voorstoelen omgewisseld worden? Dat lijkt me het mooiste, dan hoeft het leer er niet af.... dat blijf je dan soms kennelijk zien..
Kennen jullie een goed adres?
Gergely
.
.
ik weet een super adres in culemborg
-
Heb bekleding in mijn oude Delta laten opknappen door medewerker van Colorglo. Doen ook dit soort werk ook voor de dealers. Wat ze doen kan per regio wel een verschil uitmaken.