Wie heeft er verstand van LPI in de K?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
lanciathema.nl

Wie heeft er verstand van LPI in de K?

Unread post by lanciathema.nl »

Onze K SW doet het niet meer op LPG. Vervelend, want hij moet APK goedgekeurd worden. Totdat de auto met horten en stoten het voor gezien hield op LPG had ik heel lang de melding "Engine Control system faillure" zo gauw hij op LPG ging. Om die weg te krijgen heb ik bij de vorige APK de connecties van de stuurrelais schoon gemaakt en toen hield dat op. De laatste tijd hielp dat niet meer. Een nieuwe Lambda sensor gaf ook geen oplossing. Bij de gasmeting voor de APK (toen hij het nog deed) gaf hij op benzine perfecte waarden, maar op gas was de lambda waarde veel te hoog.
Gasboer vertelde dat de melding opgelost kon worden door de inlaat en uitlaat helemaal gasdicht te maken. Dat heb ik gedaan en heeft niet geholpen. Het blijft ook vreemd dat hij het alleen op LPG niet goed doet.
Diezelfde gasboer vertelde nu dat de LPI tank kapot zou zijn. Die heb ik nu vervangen, maar de storing is niet verholpen. Hij blijft op toeren bokkend op gas rijden en slaat stationair af.

Wie heeft verstand en wil en kan helpen? er zit nu alweer teveel geld voor de APK in en als dit niet zonder kosten kan wordt het einde oefening voor de SW. Dat is niet mijn bedoeling, dus graag je hulp!
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
sweetspeed

Re: Wie heeft er verstand van LPI in de K?

Unread post by sweetspeed »

Als je Vialle hebt zou het je LPG pomp kunnen zijn, die gaan ca 120-160K mee. Daarna moeten ze in de revisie.
Ik zou me even melden bij Wallinga in EIndhoven, de beste LPG firma die ik ken.
Even vragen naar Gerrit (eigenaar en bevlogen liefhebber van mooie auto's)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”