airco probleem
airco probleem
Beste mensen,
vandaag met het mooie weer kwam ik erachter dat mijn airco het niet doet. Ik laat hem bijna elk jaar bijvullen maar nu slaat de pomp niet aan. Of is dat een beveiliging als er te weinig koudemiddel inzit?
Ik drukte op beide ventieltjes en er kwam gewoon koudemiddel uit.
vandaag met het mooie weer kwam ik erachter dat mijn airco het niet doet. Ik laat hem bijna elk jaar bijvullen maar nu slaat de pomp niet aan. Of is dat een beveiliging als er te weinig koudemiddel inzit?
Ik drukte op beide ventieltjes en er kwam gewoon koudemiddel uit.
-
Re: airco probleem
Als er te weinig koudemiddel in zit slaat hij niet aan. Je kunt hem overigens even testen, met nadruk op even, door de kabel die je bovenop de pomp ziet zitten (met stekkertje) bij draaiende motor op +12V te zetten, dan zal de pomp aanslaan.Slaat hij niet aan dan heb je waarschijnlijk een ander probleem en zal de airco zekering waarschijnlijk stuk zijn.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Probleem opgelost!
Heb mijn airco laten testen en bleek nog maar 200 gram koudemiddel in te zitten. Gelijk laten testen en vacumeren en 800 gram koudemiddel en hij doet het weer perfect! En dat voor 50 euro incl. bon.
Verleden jaar is hij met een spuitbus bijgevuld maar dan weet je nooit hoeveel je erin doet.
Nu nog mooi weer
gr. Percy
Heb mijn airco laten testen en bleek nog maar 200 gram koudemiddel in te zitten. Gelijk laten testen en vacumeren en 800 gram koudemiddel en hij doet het weer perfect! En dat voor 50 euro incl. bon.
Verleden jaar is hij met een spuitbus bijgevuld maar dan weet je nooit hoeveel je erin doet.
Nu nog mooi weer
gr. Percy
Waar heb je dat laten doen Percy?
Bij autobedrijf van Tongeren in Honselersdijk. Normaal liet ik het altijd in Zoetermeer doen, maar die had niet echt de goede apparatuur voor auto-airco's.
Verleden jaar heeft hij het zelfs met een spuitbusje bijgevuld. Dat werkt dus ook niet.
Verleden jaar heeft hij het zelfs met een spuitbusje bijgevuld. Dat werkt dus ook niet.
Ja, duurt ongeveer 3 kwartier. Gaat allemaal volautomatisch. Verleden jaar al op dezelfde manier laten vullen in Vlaardingen bij de auto van mijn vrouw, maar dat was 100 euro. Ze doen er ook van dat fluoriserend spul bij voor als je een lekje zou hebben.
Bedankt! Ik ga ze eens bellen voor een afspraak.
He Percy,
Vandaag de Airco laten bijvullen bij van Tongeren, zonder afspraak snel aan de beurt en op weg.
Zat nog 500 gram in, nu weer een volle bak. Begon te merken dat de koude lucht toch wat minder koud begon te worden.
Thxs voor de tip!
Groet, Patrick
Vandaag de Airco laten bijvullen bij van Tongeren, zonder afspraak snel aan de beurt en op weg.
Zat nog 500 gram in, nu weer een volle bak. Begon te merken dat de koude lucht toch wat minder koud begon te worden.
Thxs voor de tip!
Groet, Patrick
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
Hey Patrick,
dat is mooi en vooral met dit weer!
Ik ben net terug van vakantie en ben gister even een stukje gaan rijden met de kappa die 2 weken stil had gestaan (in 1x starten), maar merkte dat de lucht niet zo koud was als voor de vakantie.
Nu heb ik net voordat we weggingen nog een kachelmotor vervangen en is misschien wat koudemiddel ontsnap door het heen en weer bewegen van de leidingen.
Wel weer balen maar toch maar ff terug.
dat is mooi en vooral met dit weer!
Ik ben net terug van vakantie en ben gister even een stukje gaan rijden met de kappa die 2 weken stil had gestaan (in 1x starten), maar merkte dat de lucht niet zo koud was als voor de vakantie.
Nu heb ik net voordat we weggingen nog een kachelmotor vervangen en is misschien wat koudemiddel ontsnap door het heen en weer bewegen van de leidingen.
Wel weer balen maar toch maar ff terug.