Motormanagement?

Discussie en vraagbaak over Thesis
vanzet

Motormanagement?

Unread post by vanzet »

Anderhalve week geleden heb ik 's-morgens bij het starten alle denkbare foutmeldingen gezien, waarna de auto in de noodloop is gegaan.
De Thesis naar de garage gebracht, daar blijkt het onmogelijk om de fouten te resetten. Alle stekkers zijn gecheckt en schoongemaakt, maar dit mag het euvel niet verhelpen.
Vervangen van het motormanagement ... Als het nodig is, dan moet dat maar, echter geen garantie op succes.

Opvallend detail, bij het starten zijn alle lampjes op het dashboard gaan branden, maar ook de tellers werken niet meer, kilometer- en toerenteller, brandstof- en temperatuurmeter, alles blijft op nul staan, ook tijdens het rijden.

Ik heb de weken ervoor een paar keer een melding gekregen over defecte knipperlichten achter. Het relais (of het tikje dat een relais moet voorstellen) gaat sneller kloppen en een foutmelding 'rear indicator light', maar het knipperlicht werkt normaal en knippert op de juiste snelheid.

Een paar maanden geleden heb ik de auto laten keuren bij de ANWB, daar is toen een aantal foutcodes geconstateerd, P1314_klopsensor defect en U1600_startsper, maar ook ABS/ECU niet eenduidig geidentificeerd (onbekende fout C1045 en C1035).
Die heb ik toen voor kennisgeving aangenomen, in elk geval twee maanden mee door blijven rijden.

Kan iemand helpen bij de oplossingsrichting?

Erik
3.0V6 Nero Donatello
jans

Re: Motormanagement?

Unread post by jans »

hallo erik

dat heb ik ook gehad, ook 3l v6 ik heb toen 10 km gereden, toen de motor weer uit gezet
zodat de auto weer zelf reset.en toen was alles weer uit .
ik denk zelf dat het de accu is. omdat de auto heel veel stroom bij het starten nodig heeft en dan geeft die storing
even rijden en dan is alles weer goed .ik gebruik de auto 1 a 2 x per week maar.
vanzet

Unread post by vanzet »

Bedankt voor je reaktie. Altijd goed om te horen dat er meer slachtoffers zijn...
Mijn eerste ingeving was ook de accu. Ik heb een stuk gereden, geen resultaat. Toen heb ik een druppellader aangesloten, nog steeds niks. Rijdend naar de garage gegaan, 14 kilometer, nog altijd de complete lijst foutmeldingen.

Ik heb dit anderhalf jaar geleden ook al een keer meegemaakt, toen is de hele boel gereset en waren de problemen verholpen. Sinds die tijd zorgeloos kunnen rijden. Tot vorige week!
vanzet

Unread post by vanzet »

Ik ben vergeten te melden hoe dit is afgelopen. Na twee weken gedwongen verblijf in de garage, verschillende onderdelen van een andere Thesis uitgewisseld, nog altijd het probleem. Heb bleek uiteindelijk een enkel lousy draadje te zijn met corrosie...
De oplossing vond ik hier:

http://www.thesis-treffen.de/index.php? ... &Itemid=22
gergely

Unread post by gergely »

Ik krijg steeds meer waardering voor dit forum en zal daarom ook zoveel mogelijk fouten EN oplossingen met jullie delen... Met elkaar kunnen we dan deze fantastische auto blijven rijden.

Overigens wel bizar, dat er geen garantie kan worden gegeven op het uitwisselen van bv het motormanagement - als het niet de oplossing blijkt mag het dus ook niet doorbelast worden. Zelf heb ik de goede ervaring dat mijn dealer tijdelijk een andere thesis gekanibaliseerd heeft om vast te stellen of de vervanging (= aanschaf) van een relatief duur component zin zou hebben. Dat bleek in mijn situatie het geval. Zo moeten dealers met hun klanten omgaan. Ik geloof en lees, dat ik wel gelukkig ben met mijn dealer... Soms ook hulde aan de dealer (Halan - Amsterdam).
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”