speakers in hoedeplank

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2009, 14:38

speakers in hoedeplank

Unread post by Percy »

Ik erger me al jaren aan het geluid in de kappa en zit er eigenlijk aan te denken om grote speakers (6x9 inch) in te bouwen. Moet dan wel helaas in de hoedeplank gaan zagen. Heeft iemand dit al gedaan??
En onder de hoedeplank zit het metalen gedeelte. Zul je wel een goede bas krijgen of krijg je door de beperkte ruimte toch weer een blikgeluid.

alvast bedankt voor jullie reacties.

gr. Percy
d.rijn1
Posts: 15
Joined: 17 Mar 2010, 12:47

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by d.rijn1 »

heb ik eerder gedaan in mijn Thema. Kan je vertellen echt een top geluid.
Ik denk dat het in de Kappa niet anders zal zijn, wel een goede versterker voor gebruiken.
Percy
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2009, 14:38

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by Percy »

Had jij in de thema wel het metalen gedeelte weggehaald om je klankkast te vergroten?
Skin
Posts: 85
Joined: 23 Jan 2009, 15:11

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by Skin »

He Percy,

Maak een rechthoek van hout waarin je de speakers wilt verwerken, bevestig dit stuk hout dan op het metaal en daar waar de speakers zitten haal je het benodigde metaal weg. Ik zou trouwens het hout/mdf aan de onderkant bevestigen. Daarmee hou je de metaal constructie zoveel als mogelijk intact.

Gr. Patrick
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
Percy
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2009, 14:38

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by Percy »

Hey patrick,

dat is een goed idee! Dan heb je zeg maar genoeg klankkast.
Bedankt,

gr. Percy
Skin
Posts: 85
Joined: 23 Jan 2009, 15:11

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by Skin »

Percy,

Inderdaad, plus je laat de constructie van je hoedenplank grotendeels intact, aan de bovenkant kan het geluid het zitcompartiment in door de gasten op maat van de speaker.

Misschien dat andere nog alternatieve manieren hebben?

Succes, Patrick
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
willem
Posts: 9
Joined: 10 Feb 2010, 21:52

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by willem »

Wij hebben het anders opgelost, Kappa 2.4 Sedan, JVC radio(http://www.ciao-shopping.nl/JVC_KD_BT_22_E__891347) die al het laag(Bass) filtert uit de bestaande speakers waardoor je een geluidsbeeld krijgt wat op de standaard speakers goed overkomt en aanvullend en in de achterbak een Sony (http://www.sonycarstereos.co.uk/XSAW-200X.php) Subwoofer. Superieur geluid zonder zagen en boren. Met een klein beetje afregelen heb je een prachtig geluidsbeeld met weinig werk, de subwoofer past precies links achter in kofferbak op zijn kant. zelfs met een volle kofferbak op vakantie nog steeds goed geluid.

Willem
Percy
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2009, 14:38

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by Percy »

Hoi Willem,

ik heb nu al een subwoofer die voor de hoedeplankspeakers staat. Die filtert ook alle laag eruit. In de hoedeplank heb ik ook duurdere speakers gezet. (Volgens mij Pioneer van 90 euro). Maar in mijn vorige auto had ik 6x9 inch in de hoedeplank wat een veel diepere bas gaf. Zelfs zonder versterker.
En ik wil van de woofer af omdat ik in een band zit en mijn speakerkast van mijn gitaarversterker er nu net niet in past en zonder woofer wel.


Maar bedankt voor jullie reacties
d.rijn1
Posts: 15
Joined: 17 Mar 2010, 12:47

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by d.rijn1 »

Nee gewoon gaten in het metaal zagen

Percy Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had jij in de thema wel het metalen gedeelte
> weggehaald om je klankkast te vergroten?
Percy
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2009, 14:38

Re: speakers in hoedeplank

Unread post by Percy »

Ok bedankt.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”