ramen sluiten niet in 1 keer
ramen sluiten niet in 1 keer
Beste Kappa rijders,
Mijn coupé heeft wat problemen met het sluiten van de ramen.
Als ik ze wil sluiten dan haperen ze, dan moet ik stukje voor stukje de ramen sluiten.
Weten jullie wat dit kan zijn?
Groetjes,
Danny
Mijn coupé heeft wat problemen met het sluiten van de ramen.
Als ik ze wil sluiten dan haperen ze, dan moet ik stukje voor stukje de ramen sluiten.
Weten jullie wat dit kan zijn?
Groetjes,
Danny
Re: ramen sluiten niet in 1 keer
Hallo Danny,
Ik ken het probleem. Mijn coupe heeft het soms ook, alleen aan het linkerportier overigens. Meestal is het dan tijd voor wat silliconenspray. Met een fijn plamuurmes maak ik ruimte langs de rubbers van het raam en dan spuit ik over de gehele lengte (binnen en buiten) een flinke dosis spray. Veelal is het dan opgelost. Vaak zijn de rubbers zelf ook stroef, dus die neem ik dan ook mee.
Succes,:)
Ivo
Ik ken het probleem. Mijn coupe heeft het soms ook, alleen aan het linkerportier overigens. Meestal is het dan tijd voor wat silliconenspray. Met een fijn plamuurmes maak ik ruimte langs de rubbers van het raam en dan spuit ik over de gehele lengte (binnen en buiten) een flinke dosis spray. Veelal is het dan opgelost. Vaak zijn de rubbers zelf ook stroef, dus die neem ik dan ook mee.
Succes,:)
Ivo
Hoi Danny,
klopt wat Ivo zegt. Ik heb ook hetzelfde gehad en siliconenspray doet wonderen.
Succes
klopt wat Ivo zegt. Ik heb ook hetzelfde gehad en siliconenspray doet wonderen.
Succes
Zeer herkenbaar, bij mijn coupe dus ook.
Vooral als het koud is. Nu gaat het wel weer.
Maar ik zal van het weekend ook een busje spray kopen.
Dank voor de tip.
Vooral als het koud is. Nu gaat het wel weer.
Maar ik zal van het weekend ook een busje spray kopen.
Dank voor de tip.
Lancia Kappa 2.0 turbo 16v
Alfa sei
Alfa 15sei
Alfa sei
Alfa 15sei
Even nog. Je moet het plamuurmes dus niet langs de ruit trekken, anders krijg je krassen! Ertussen, rubber laten wijken, insprayen, plaats ernaast opnieuw inzetten, enzv. Raam is een tijdje vettig ! Pas na twee dagen of zo schoonmaken.
Groet,
Ivo
Groet,

Ivo
Ik doe het zonder plamuurmes. Gewoon raam helemaal open en dan rubbers inspuiten. Daarna een paar keer open en dicht doen en je merkt dat het veel soepeler gaat.
Daarna raam goed ontvetten.
Daarna raam goed ontvetten.
jongens fantastisch ik ga het zo snel mogelijk proberen.
Groet,
Danny
Groet,
Danny
Is niet alleen een coupé probleem; mijn SW heeft periodiek hetzelfde euvel. En inderdaad loste ik dat ook op door wat siliconenspray onder het rubber te spuiten.
Maar:
Toen ik onlangs de deur open had liggen ter vervanging van mijn slot (Centraaldeurvergrendeling werkte niet meer; nog zo'n typisch Kappa ding), viel mij op dat de geleiding van het raam bekleed is met een soort vilt. Dit wordt op den duur vochtig en wat vies.
Om dat vocht te verdrijven heb ik die gehele zijgeleiding overdadig in de siliconenspray gezet en sindsdien (pakweg sinds september vorig jaar) loopt het raam als een zonnetje!!!!
Mocht je de deur ooit open hebben, neem dit dan meteen mee.
Wellicht werkt het volgende ook: bij het spuiten met silliconen, neem de zijkant van de ramen goed mee en open/sluit het raam een paar keer.
Succes!
Lanciadje
Maar:
Toen ik onlangs de deur open had liggen ter vervanging van mijn slot (Centraaldeurvergrendeling werkte niet meer; nog zo'n typisch Kappa ding), viel mij op dat de geleiding van het raam bekleed is met een soort vilt. Dit wordt op den duur vochtig en wat vies.
Om dat vocht te verdrijven heb ik die gehele zijgeleiding overdadig in de siliconenspray gezet en sindsdien (pakweg sinds september vorig jaar) loopt het raam als een zonnetje!!!!
Mocht je de deur ooit open hebben, neem dit dan meteen mee.
Wellicht werkt het volgende ook: bij het spuiten met silliconen, neem de zijkant van de ramen goed mee en open/sluit het raam een paar keer.
Succes!
Lanciadje
is het veel werk de deurpanelen los te maken dan?
Hoi lanciadje,
wel niet helemaal meer on topic, maar heb jij je slot vervangen om de centrale vergrendeling te maken, is dit niet een aparte unit die het aanstuur per deur, je snapt 'm al ik heb een haperende centrale vergrendeling rechtsvoor . . . .
hele systeem klikt open en dicht, maar uiteindelijk gaat de zaak niet op slot en van het slot, althans de rechtsvoor portier, Op een gegeven moment vanaf de 2e poging gaat achter ook niet meer mee en sluit en opent alleen de bestuurdersportier.
Gr.
wel niet helemaal meer on topic, maar heb jij je slot vervangen om de centrale vergrendeling te maken, is dit niet een aparte unit die het aanstuur per deur, je snapt 'm al ik heb een haperende centrale vergrendeling rechtsvoor . . . .
hele systeem klikt open en dicht, maar uiteindelijk gaat de zaak niet op slot en van het slot, althans de rechtsvoor portier, Op een gegeven moment vanaf de 2e poging gaat achter ook niet meer mee en sluit en opent alleen de bestuurdersportier.
Gr.
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000