Paar vraagjes over uitvoeringen
Paar vraagjes over uitvoeringen
Ik heb nog een paar vraagjes, voor de echte kenners:
1: de extra functie massage en ventilatie voor de stoelen, zitten die alleen op de 3.2 liter uitvoering?
Die 3.2 kwam uit eind 2003 dacht ik, maar je ziet er ook een hoop van 2004 en nog ouder die 3.0 zijn, maar die hebben lang in de 'opslag' gestaan begreep ik, dus gewoon ouder model?
Maar zijn er nog verschillen met de 3.0 en de 3.2 behalve de motorinhoud en 10 pk meer ofzo?
Volgens mij dus die massage en ventilatie functie, die je vindt onder de armsteun (zie foto 2), een 20 tal knopjes voor de instellingen, die bestaan dus niet op de 3.0 uitvoering?
2: de geblinde achterramen, is dat standaard op een bepaalde uitvoering?
Ik zie het de ene keer wel, de andere keer niet namelijk.
3: weet iemand hoe de velgen heten waar ik een bijlage van heb bijgedaan?
En weet iemand wat ze kosten, nieuw en tweedehands?
En de sportiva velgen, wat kosten die? (en zijn die tweedehands te vinden?)
4: is het electrische zonnescherm op de hoedenplank standaard?
5: heeft de 3.2 de 'kwaaltjes' van de 3.0 niet meer? Bijvoorbeeld de roest op motorkap en achterklep....
Of hebben die dat ook nog gewoon?
Wie kan me op een paar of alle vragen antoord geven?
Alvast bedankt!
1: de extra functie massage en ventilatie voor de stoelen, zitten die alleen op de 3.2 liter uitvoering?
Die 3.2 kwam uit eind 2003 dacht ik, maar je ziet er ook een hoop van 2004 en nog ouder die 3.0 zijn, maar die hebben lang in de 'opslag' gestaan begreep ik, dus gewoon ouder model?
Maar zijn er nog verschillen met de 3.0 en de 3.2 behalve de motorinhoud en 10 pk meer ofzo?
Volgens mij dus die massage en ventilatie functie, die je vindt onder de armsteun (zie foto 2), een 20 tal knopjes voor de instellingen, die bestaan dus niet op de 3.0 uitvoering?
2: de geblinde achterramen, is dat standaard op een bepaalde uitvoering?
Ik zie het de ene keer wel, de andere keer niet namelijk.
3: weet iemand hoe de velgen heten waar ik een bijlage van heb bijgedaan?
En weet iemand wat ze kosten, nieuw en tweedehands?
En de sportiva velgen, wat kosten die? (en zijn die tweedehands te vinden?)
4: is het electrische zonnescherm op de hoedenplank standaard?
5: heeft de 3.2 de 'kwaaltjes' van de 3.0 niet meer? Bijvoorbeeld de roest op motorkap en achterklep....
Of hebben die dat ook nog gewoon?
Wie kan me op een paar of alle vragen antoord geven?
Alvast bedankt!
- Attachments
-
- thesis stoelknopjes.jpg (7.4 KiB) Viewed 836 times
-
- thesis wielen.jpg (15.34 KiB) Viewed 835 times
Re: Paar vraagjes over uitvoeringen
Hallo,
er is een kort antwoord op al jouw vragen mogelijk. Koop je de uitvoering "Emblema" dan krijg je jouw donkere achterruiten, de velgen, het electrisch zonnescherm, 4 x stoelverwarming, aut.dimbare achteruitkijkspiegels binnen en buiten, parkeerhulp voor en achter, passagiersstoel van achterin verstelbaar, zo kan ik nog uren doorgaan.
De massagestoelen, het schuifdak, de radar afstandsmeter en de standkachel zijn voor zover ik weet opties op alle modellen. Zoek de 3.2 in Duitsland, daar is meer aanbod en zijn de auto's veelal full option uitgerust. Je moet er wel het gedoe van import bij willen nemen. Plus auto's razen in Duitsland over de snelwegen terwijl ze in de benelux nooit meer dan 'gewandeld' hebben.
Ik ken inmiddels flink wat mensen met een Thesis, slechts eentje heeft de massagestoelen, het is wel een 3.2. [size=small]Update : een 2de dook op met een 2.4 jtd[/size]
Succes met je zoektocht.
er is een kort antwoord op al jouw vragen mogelijk. Koop je de uitvoering "Emblema" dan krijg je jouw donkere achterruiten, de velgen, het electrisch zonnescherm, 4 x stoelverwarming, aut.dimbare achteruitkijkspiegels binnen en buiten, parkeerhulp voor en achter, passagiersstoel van achterin verstelbaar, zo kan ik nog uren doorgaan.
De massagestoelen, het schuifdak, de radar afstandsmeter en de standkachel zijn voor zover ik weet opties op alle modellen. Zoek de 3.2 in Duitsland, daar is meer aanbod en zijn de auto's veelal full option uitgerust. Je moet er wel het gedoe van import bij willen nemen. Plus auto's razen in Duitsland over de snelwegen terwijl ze in de benelux nooit meer dan 'gewandeld' hebben.
Ik ken inmiddels flink wat mensen met een Thesis, slechts eentje heeft de massagestoelen, het is wel een 3.2. [size=small]Update : een 2de dook op met een 2.4 jtd[/size]
Succes met je zoektocht.
Heb net bij Halan een nieuwe standaard velg gekocht om een in belgie gescheurde velg te vervangen - 270 euri. Ik vermoed dat de jouwe iets in dezelfde orde zou kosten
Dank dank voor de info, en die roestkwaaltjes, zijn die weg bij de 3.2 liter uitvoering?
De massagefunctie plus automatische ''personal fit'' met opblaasbare zijwangen instelling plus geperforeerd (voor de ingebouwde ventilatie) leer plus extra zacht ''Poltrona Frau'' (chique Italiaans meubelmerk) leer plus alle functies zichtbaar en instelbaar op het Connect én de stoelen inclusief instelling stoelverwarming etc. horen bij de ''Comfort'' stoelen. Ik zelf heb het genot van de Comfort voortstoelen én achterbank (ook achter dus met massage, automatische aanpassing van de pasvorm, ventilatie en instelbare verwarming en de hele knoppenboel in de middenarnsteun) in mijn 2,4 JTD en geniet er ieder dag van! Was wel een waanzinnig dure optie destijds, iets van 6.500 euro vandaar dat je het zelden tegenkomt.
Dan ga ik zeker nu specifiek zoeken naar die optie!
Dan zal het wel uit Duitsland moeten komen vrees ik.
Laatst stond er eentje te koop in Friesland, maar die auto was blauw met blauw leer, en dat is nou eigenlijk het enige wat ik niet wil.
Maar ik vrees dat ik al op de kleur helemaal niet kieskeurig moet zijn als ik dat wil...... :S
Dan zal het wel uit Duitsland moeten komen vrees ik.
Laatst stond er eentje te koop in Friesland, maar die auto was blauw met blauw leer, en dat is nou eigenlijk het enige wat ik niet wil.
Maar ik vrees dat ik al op de kleur helemaal niet kieskeurig moet zijn als ik dat wil...... :S
Robert,
Ten eerste veel succes op jouw zoektocht. Ik vraag me af of die roestgevoeligheid op de bekende plekken helemaal bouwjaar-gebonden is. Mijn Thesis ( 3.0/155000km) is van het eerste uur, 2002, maar heeft dat dus weer niet. Daarnaast functioneert mijn Connect systeem nog steeds naar behoren en doet eigenlijk alles het gewoon. ( voor massages kan ik echter helaas ook niet in mijn Thesis terecht) Maar het is dus zeker niet alleen kommer en kwel wat de klok slaat. Ik weet ook niet hoe die verschillen ontstaan; de vorm van de dag in Rivalta of Turijn? Tender loving care? Hoe dan ook; ik ga nu even het een en ander afkloppen...
Grt. André
Ten eerste veel succes op jouw zoektocht. Ik vraag me af of die roestgevoeligheid op de bekende plekken helemaal bouwjaar-gebonden is. Mijn Thesis ( 3.0/155000km) is van het eerste uur, 2002, maar heeft dat dus weer niet. Daarnaast functioneert mijn Connect systeem nog steeds naar behoren en doet eigenlijk alles het gewoon. ( voor massages kan ik echter helaas ook niet in mijn Thesis terecht) Maar het is dus zeker niet alleen kommer en kwel wat de klok slaat. Ik weet ook niet hoe die verschillen ontstaan; de vorm van de dag in Rivalta of Turijn? Tender loving care? Hoe dan ook; ik ga nu even het een en ander afkloppen...
Grt. André
Verkoop je hem niet dan? 

Ik heb zelf een 3.2 emblema (Tintoretto) uit 2005 met comfortstoelen.
Deze stoelen zijn inderdaad flink aan de prijs voor de eerste eigenaar. Daarna duikelen ze samen met de waarde van de auto naar beneden en is het een mooie optie in een tweedehands Thesis.
Overigens ben ik zelf de massagefunctie en de fitfunctie steeds minder gaan gebruiken nadat het "nieuwe" er af was.
De verwarmingsfunctie gebruik ik het meest.
Met betrekking tot de 3.0 en 3.2 versie heb ik altijd begrepen dat de 3.0 een automaat had die niet altijd even lekker schakelde.
Auke
Deze stoelen zijn inderdaad flink aan de prijs voor de eerste eigenaar. Daarna duikelen ze samen met de waarde van de auto naar beneden en is het een mooie optie in een tweedehands Thesis.
Overigens ben ik zelf de massagefunctie en de fitfunctie steeds minder gaan gebruiken nadat het "nieuwe" er af was.
De verwarmingsfunctie gebruik ik het meest.
Met betrekking tot de 3.0 en 3.2 versie heb ik altijd begrepen dat de 3.0 een automaat had die niet altijd even lekker schakelde.
Auke
roest motorkap en kofferdeksel
punt 5 : bij mijn weten zijn er weinig die ontsnappen aan roest van de zijkanten van de motorkap. Is een constructiefout die tot nu toe door Lancia genegeerd wordt. Wel zijn er al een paar dealer zo klantvriendelijk geweest om het te herstellen zeg maar een nieuwe motorkap op te zetten. De achterklep is nog zo'n constructiefout : waar de kentekenhouder op het deksel geklemd zit. Zie link op het DE-forum http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?99,735927