Ik ben hier dus net nieuw, en heb veel gelezen over de haperende navigatie, en dat de lens vies is en moet schoongemaakt worden, waardoor het weer over is.
Hebben dan ALLE Thesissen dat, of enkele?
En waarom de ene wel, en de andere niet?
Ik zat daar even over te denken hoe dat zou kunnen.....uiteraard is de ene auto 'stoffiger' dan de andere, kan komen door waar je staat, als er veel stof of zand in de buurt is.
Maar toen dacht ik dat het misschien door roken kwam in de auto, dat geeft ook een behoorlijk vies laagje overal op.
Misschien kan iedereen die dit heeft gehad hier melden of hij of zij rookt in de auto, of misschien (als je dat tenminste weet) de vorige eigenaar?
Ben benieuwd wat de uitslag is!
Vieze lens van Navigatie oorzaak van roken in de auto?
Re: Vieze lens van Navigatie oorzaak van roken in de auto?
ik heb daar ook over gedacht, maar denk toch van niet. In mijn auto is nooit gerookt. Ik heb bij km 165000 de lens schoon moeten maken, en nu, bij 230k denk ik over vervanging van de hele CD unit. Het is nog net niet erg genoeg, maar duidelijk niet meer optimaal. Het apparaat zegt weer af en toe dat de navigatie-cd er omgekeerd in zit. Na een paar minuten werkt alles dan weer normaal.
Ik vraag me wel af of het zou helpen de CD unit in te pakken in een soort vliesdoek om stof tegen te houden, maar dat leidt misschien weer tot koelings-problemen.
Ook gek dat je over dit probleem weinig leest op Ford (ik meen Scorpio maar het kan ook Mondeo zijn) en Porsche fora - daar zit toch dezelfde unit in.
Ik vraag me wel af of het zou helpen de CD unit in te pakken in een soort vliesdoek om stof tegen te houden, maar dat leidt misschien weer tot koelings-problemen.
Ook gek dat je over dit probleem weinig leest op Ford (ik meen Scorpio maar het kan ook Mondeo zijn) en Porsche fora - daar zit toch dezelfde unit in.
Re: Vieze lens van Navigatie oorzaak van roken in de auto?
Roken in de auto, foei! Roken in een Thesis, foei foei !
Er zijn al halve boeken geschreven over wat er allemaal kan fout gaan met het Connect (naam voor het communicatiesysteem in de Thesis). Er zijn geen meer duurzame oplossingen dan de NIT (de hardware van het systeem) te laten reviseren. Lees deze link maar van het forum : http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-644446
Groeten, Rino
Er zijn al halve boeken geschreven over wat er allemaal kan fout gaan met het Connect (naam voor het communicatiesysteem in de Thesis). Er zijn geen meer duurzame oplossingen dan de NIT (de hardware van het systeem) te laten reviseren. Lees deze link maar van het forum : http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-644446
Groeten, Rino