Bart,
Bijgaande foto's zijn van de Flavia Coupe, (is er niemand die even wat fototjes kan maken van een Fulvia kofferbak?)
Bij Lancia komt dat meestal overeen
De slothaak zit in de achterwand van de auto, de slotvanger aan de kofferklep.
Zoals je ziet valt de slotvanger over de haak heen, je komt dus waarschijnlijk moelijk bij de haak, zal vanaf de zijkant moeten met een dunne schroevendraaier
Als je bagage het zaakje niet blokkeert zou ik het volgende proberen
Nadat de achterbank er uit is en evt het karton weg zet je een gerichte lamp op de slotvanger
Met een paar forse verlengstukken en dopje 8 (heb het gepast) draai je de slotvanger los, 4 boutjes
Dan is hij open
Bij de Flavia zou het zo lukken, iemand moet even kijken hoe die vanger precies vast zit bij de Fulvia, dat kofferdeksel is veel platter dan bij de Flavia
Verlengsukken voor doppen kun je tot grote lengtes krijgen
waarschijnlijk handigste om een set 3/8 te kopen en een verloopstukje van 3/8 naar 1/4 voor een dopmaat 8
Kan je die verlengstukken later ook nog voor wat zwaarder werk gebruiken
Op die manier hoef je niet te boren of te zagen
Bert
Koffebak op slot
-
Re: Koffebak op slot
- Attachments
-
- slotvanger-a.jpg (123.37 KiB) Viewed 276 times
-
- slotvanger lr.jpg (117.16 KiB) Viewed 276 times
-
- slothaak.jpg (156.73 KiB) Viewed 276 times
ik denk de minst ingrijpende oplossing qua slopen te hebben.
helaas moet je er wel een gaatje van 6 mm in je achterpaneel boren op de aangegeven rode plek( zie foto).
in dit gaatje steek je- iets naar boven- een 5 mm boortje en je kunt op die manier de slotvanger naar voren drukken om zo de kofferdeksel te openen.
ik zou toe kunnen kijken als je dit zou willen proberen. dan zou je naar rotterdam moeten komen.
flip
helaas moet je er wel een gaatje van 6 mm in je achterpaneel boren op de aangegeven rode plek( zie foto).
in dit gaatje steek je- iets naar boven- een 5 mm boortje en je kunt op die manier de slotvanger naar voren drukken om zo de kofferdeksel te openen.
ik zou toe kunnen kijken als je dit zou willen proberen. dan zou je naar rotterdam moeten komen.
flip
- Attachments
-
- fulvia slot2.jpg (145.1 KiB) Viewed 276 times
Hoi Flip,
Ik BEN in Rotterdam, op de Maasvlakte om precies te zijn. Dat is voor mij 320 km van huis.
Zou je me vanavond willen helpen om de koffer open te krijgen; bij voorkeur via de achterbank? Neem aub even contact met me op: 06 53455532.
Dank voor je hulp.
Bart
Ik BEN in Rotterdam, op de Maasvlakte om precies te zijn. Dat is voor mij 320 km van huis.
Zou je me vanavond willen helpen om de koffer open te krijgen; bij voorkeur via de achterbank? Neem aub even contact met me op: 06 53455532.
Dank voor je hulp.
Bart
bart Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bert, dank je.
>
> Maar stel dat het lukt om er van binnenuit bij te
> komen, kan iemand dan even bij zijn eigen auto
> kijken welke schroeven ik precies los moet draaien
> of waar ik aan moet trekken om het van binnenuit
> te openen? En daar even een fotootje van te
> maken?
>
> Bart
Bart,
Ik ga zaterdag weer met mn auto aan de gang (Fulvia Saloon S2). Kan wel een fotootje maken voor je. Met een beetje mazzel kan ik m direct uploaden via de telefoon.. Via email kan ik m sowieso meteen opsturen. Weet trouwens niet wat jij voor n type hebt..
gr Maarten
EDIT: Sorry, je hebt al een fotootje ondertussen, zag ik...
-------------------------------------------------------
> Bert, dank je.
>
> Maar stel dat het lukt om er van binnenuit bij te
> komen, kan iemand dan even bij zijn eigen auto
> kijken welke schroeven ik precies los moet draaien
> of waar ik aan moet trekken om het van binnenuit
> te openen? En daar even een fotootje van te
> maken?
>
> Bart
Bart,
Ik ga zaterdag weer met mn auto aan de gang (Fulvia Saloon S2). Kan wel een fotootje maken voor je. Met een beetje mazzel kan ik m direct uploaden via de telefoon.. Via email kan ik m sowieso meteen opsturen. Weet trouwens niet wat jij voor n type hebt..
gr Maarten
EDIT: Sorry, je hebt al een fotootje ondertussen, zag ik...
Flip, bedankt.
Operatie geslaagd; patient onbeschadigd. Met een (boeken)plankdrager is het gelukt om van binnenuit het slot open te trekken, en vervolgens het hele slot eruit te schroeven. Zelfs toen zat het nog muurvast. Het bleek puur corrosie tussen de bewegende knop en het huis; door jarenlang intensief gebruik is daar een deel van het chroom weggesleten waardoor dit fenomeen blijkbaar op kon treden. Paar druppels olie erin het hel loopt weer soepel als vanouds.
Bart
Operatie geslaagd; patient onbeschadigd. Met een (boeken)plankdrager is het gelukt om van binnenuit het slot open te trekken, en vervolgens het hele slot eruit te schroeven. Zelfs toen zat het nog muurvast. Het bleek puur corrosie tussen de bewegende knop en het huis; door jarenlang intensief gebruik is daar een deel van het chroom weggesleten waardoor dit fenomeen blijkbaar op kon treden. Paar druppels olie erin het hel loopt weer soepel als vanouds.
Bart
graag gedaan,
het is maar goed dat jij zo lang bent en die fulvia's zo klein.
grt
flip
het is maar goed dat jij zo lang bent en die fulvia's zo klein.
grt
flip