Versnellingsbakprobleem Fulvia Berline S2 '73
Re: Versnellingsbakprobleem Fulvia Berline S2 '73
Huib Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat oude Volvo's spartaans zijn klopt wel. Maar
> dat het auto's zijn . . .
Je kunt alles zeggen van Volvo's, maar niet dat het geen auto's zijn. In een oud krantenartikel stond ooit: 'Volvodealers komen in opstand omdat de auto's zo goed zijn, dat ze niks verdienen op servicekosten'. Enne, hoeveel Volvo's rijden er nu rond en hoeveel Lancia's (:P). Maar ja, deze discussie is eindeloos denk ik (en hoort ook ergens anders thuis).
En misschien raak ik wel verliefd op de Lancia???
Nu hou ik op hoor!
Gr. Maarten
> Dat oude Volvo's spartaans zijn klopt wel. Maar
> dat het auto's zijn . . .
Je kunt alles zeggen van Volvo's, maar niet dat het geen auto's zijn. In een oud krantenartikel stond ooit: 'Volvodealers komen in opstand omdat de auto's zo goed zijn, dat ze niks verdienen op servicekosten'. Enne, hoeveel Volvo's rijden er nu rond en hoeveel Lancia's (:P). Maar ja, deze discussie is eindeloos denk ik (en hoort ook ergens anders thuis).
En misschien raak ik wel verliefd op de Lancia???
Nu hou ik op hoor!
Gr. Maarten
Dat bedoel ik 

-
Het is maar goed dat iedereen zijn eigen favoriet heeft... anders hadden we nu allemaal in een opel astra rond gereden. En ik vind het toch altijd leuk als ik een ouwe kattenrug, amazone of P1800s langs zie komen. Dat het 'onze' liefde niet heeft okey, maar een beetje respect voor de oldtimer rijder in het algemeen is wel op zijn plaats. En zeker voor eentje die 'vreemd gaat'.
Zeker. Maar mijn afwijking is dat in mijn beleving auto's toch bedoeld zijn om mee te RIJDEN.
Huib Schreef:
> Zeker. Maar mijn afwijking is dat in mijn beleving
> auto's toch bedoeld zijn om mee te RIJDEN.
Toch maar ff reageren... Toen ik nog werkte (studeer weer), reed ik 500 km per week met m'n Amazon, voor
7 jaar lang!! Da's toch wel rijden he?! Ik wilde nog zeggen dat ie niet stuk te krijgen is, maar gister is toch de
cardan vastgelopen (hij zong al een tijdje, na oliegebrek
).
Maar net zoals Stefan, heb ik ook respect voor alle oldtimers! Jammer dat er zo weinig dagelijks rijden... En dat vreemd gaan doe ik wel vaker hoor. Houd de spanning er een beetje in
. Voordat m'n vriendin dit leest: MET AUTO'S
> Zeker. Maar mijn afwijking is dat in mijn beleving
> auto's toch bedoeld zijn om mee te RIJDEN.
Toch maar ff reageren... Toen ik nog werkte (studeer weer), reed ik 500 km per week met m'n Amazon, voor
7 jaar lang!! Da's toch wel rijden he?! Ik wilde nog zeggen dat ie niet stuk te krijgen is, maar gister is toch de
cardan vastgelopen (hij zong al een tijdje, na oliegebrek

Maar net zoals Stefan, heb ik ook respect voor alle oldtimers! Jammer dat er zo weinig dagelijks rijden... En dat vreemd gaan doe ik wel vaker hoor. Houd de spanning er een beetje in

-
Leuke story,
Wij zijn tegenpolen, ik ben (heel tevreden)Fulvia fleet owner en had als gezins vervoermiddel een 145 Automaat gekocht.(1974, laatste 145 model)
Nu is de Volvo een beetje rijdbaar. Nieuwe Bilsteins rondom, van veren achter, 123 ontsteking, super stabilisator voor, stuurbekrachtiging, LPG ingebouwd, andere motor. En nu begint de automaat te haperen...... De familie neemt nu dus de Fulvia mee.
Wij zijn tegenpolen, ik ben (heel tevreden)Fulvia fleet owner en had als gezins vervoermiddel een 145 Automaat gekocht.(1974, laatste 145 model)
Nu is de Volvo een beetje rijdbaar. Nieuwe Bilsteins rondom, van veren achter, 123 ontsteking, super stabilisator voor, stuurbekrachtiging, LPG ingebouwd, andere motor. En nu begint de automaat te haperen...... De familie neemt nu dus de Fulvia mee.

-
Nou Lucas,
niet zeuren: je bent gek van auto's; houdt van sleutelen maar je rijdt met Lancia; dus komt er van de sleutelen niet te veel,
daarom heb je een Volvo aangeschaft. En nu kan je dus daaaaagen sleutelen.
En je hebt het dan nog aangepakt als 'auto voor het vrouwtje' - dus stiekem heeft niemand door dat dit weer een verborgen Lucas-hobby is...
... je bent erg leep!
Ron was ook erg te spreken over zijn Volvo-hobby dacht ik?
Jammer dat het forum bulkt van Lancia-perikelen ... helpt niet echt bij de geloofwaardigheid van ons betoog!
gr
Bart
niet zeuren: je bent gek van auto's; houdt van sleutelen maar je rijdt met Lancia; dus komt er van de sleutelen niet te veel,
daarom heb je een Volvo aangeschaft. En nu kan je dus daaaaagen sleutelen.
En je hebt het dan nog aangepakt als 'auto voor het vrouwtje' - dus stiekem heeft niemand door dat dit weer een verborgen Lucas-hobby is...
... je bent erg leep!

Ron was ook erg te spreken over zijn Volvo-hobby dacht ik?

Jammer dat het forum bulkt van Lancia-perikelen ... helpt niet echt bij de geloofwaardigheid van ons betoog!

gr
Bart
[IMG]http://i62.tinypic.com/2sakz2g.png[/IMG]
-
De combinatie komt vaker voor. Mijn eigen vrouw heeft een volvo, maar dan wel een iets nieuwere. Als je wilt weten wat daar allemaal aan kapot kan moet je maar eens op www.volvo850forum.nl kijken. Daar moeten ze de klachten zelfs in rubrieken indelen omdat het forum anders onoverzichtelijk wordt. Hier heb je met 3 modellen 1 rubriek.......
Toch kan Lancia wel wat leren over imago en zo
Walter
Toch kan Lancia wel wat leren over imago en zo
Walter
Walter van Gruythuysen Schreef:
> De combinatie komt vaker voor. Mijn eigen vrouw
> heeft een volvo, maar dan wel een iets nieuwere.
> Als je wilt weten wat daar allemaal aan kapot kan
> moet je maar eens op www.volvo850forum.nl kijken.
> Daar moeten ze de klachten zelfs in rubrieken
> indelen omdat het forum anders onoverzichtelijk
> wordt. Hier heb je met 3 modellen 1
> rubriek.......
>
> Toch kan Lancia wel wat leren over imago en zo
>
> Walter
Toch moet je er ook naar kijken hoeveel oude Volvo's er rond rijden en hoeveel Lancia's. Oude Volvo's worden vaker voor dagelijks vervoer gebruikt, dus zijn er meer topics over Volvo problemen.. Mijn vader heeft altijd Volvo gereden van de Kattenrug tot de V70 en deed de jongere modellen pas weg bij de 400.000 km, zonder dat ie er veel problemen mee heeft gehad.
Even een ander vraagje: De Alfa's staan bekend om de roest uiteraard en elektra problemen. Heeft Lancia ook een slechte reputatie wat betreft het elektrische gebeuren? Ik weet wel dat Lancia failliet is gegaan o.a. door roestproblemen.. Bij mn Fulva doen de knipperlichten het niet en de hele linker achterlicht unit.. Waar zit het relais van de knipperlichten eigenlijk?
gr Maarten
> De combinatie komt vaker voor. Mijn eigen vrouw
> heeft een volvo, maar dan wel een iets nieuwere.
> Als je wilt weten wat daar allemaal aan kapot kan
> moet je maar eens op www.volvo850forum.nl kijken.
> Daar moeten ze de klachten zelfs in rubrieken
> indelen omdat het forum anders onoverzichtelijk
> wordt. Hier heb je met 3 modellen 1
> rubriek.......
>
> Toch kan Lancia wel wat leren over imago en zo
>
> Walter
Toch moet je er ook naar kijken hoeveel oude Volvo's er rond rijden en hoeveel Lancia's. Oude Volvo's worden vaker voor dagelijks vervoer gebruikt, dus zijn er meer topics over Volvo problemen.. Mijn vader heeft altijd Volvo gereden van de Kattenrug tot de V70 en deed de jongere modellen pas weg bij de 400.000 km, zonder dat ie er veel problemen mee heeft gehad.
Even een ander vraagje: De Alfa's staan bekend om de roest uiteraard en elektra problemen. Heeft Lancia ook een slechte reputatie wat betreft het elektrische gebeuren? Ik weet wel dat Lancia failliet is gegaan o.a. door roestproblemen.. Bij mn Fulva doen de knipperlichten het niet en de hele linker achterlicht unit.. Waar zit het relais van de knipperlichten eigenlijk?
gr Maarten
-
Ai!
Nu trek je me een blik onheil open hoor!
Lancia is nooit failliet gegaan aan 'roest'; in UK is de import gestopt in slechtere Beta-dagen en vooral door een slecht gecounterde media-hype.
Ik denk dat Lancia niet meer/noch minder problemen heeft dan eender welk ander automerk.
Alles staat en valt met conservering: is het baasje goed geweest, dan heeft ie (of de volgende) er nog plezier aan.
"De Italianen en roest"-conversatie catalogeer ik met veel liefde in de zatte-nonkel-heeft-ooit-iets-gelezen-over-auto's-praat.
Andere titels verschenen bij de auteur;
"Volvo's zijn tanks, met topsnelheid bereikbaar binnen 4 kalenderdagen"
"Duitsers zijn Grundlich"
"Mercedessen zijn voor boer en tuinder"
u vindt ze ongetwijfeld in de bibliotheek: afdeling Larie en apekool.
Laat ons Lancia momenteel 'a lady in distress' noemen.
We kunen hier weer heelder epistels schrijven over ons (ja ons: als eigenaar hoor je nu ook bij het clubje van connaisseurs) zo volprezen merk, maar laat ons effe to the point wezen:
achterlichtunit: de boel effe openmikken op zoek naar massa en 12V op de juiste plaats.
Pinkdoos zit onder het dashbord aan stuurkant ergens weggefrommeld.
Veel plezier in je Berlina, maar pas op: de marktwaarde van je vriendin is bij deze wel gestegen! Ooit hoorde ik het verhaal van een oudere Lancista die me met veel smaak vertelde hoe de jongens aan zijn voordeur stonden te drummen om een avondje uit met zijn dochter. Dochterlief had van vader een Fulvia Coupé gekregen en net daar zat het angeltje...
Bart
Nu trek je me een blik onheil open hoor!

Lancia is nooit failliet gegaan aan 'roest'; in UK is de import gestopt in slechtere Beta-dagen en vooral door een slecht gecounterde media-hype.
Ik denk dat Lancia niet meer/noch minder problemen heeft dan eender welk ander automerk.
Alles staat en valt met conservering: is het baasje goed geweest, dan heeft ie (of de volgende) er nog plezier aan.
"De Italianen en roest"-conversatie catalogeer ik met veel liefde in de zatte-nonkel-heeft-ooit-iets-gelezen-over-auto's-praat.
Andere titels verschenen bij de auteur;
"Volvo's zijn tanks, met topsnelheid bereikbaar binnen 4 kalenderdagen"
"Duitsers zijn Grundlich"
"Mercedessen zijn voor boer en tuinder"
u vindt ze ongetwijfeld in de bibliotheek: afdeling Larie en apekool.
Laat ons Lancia momenteel 'a lady in distress' noemen.

We kunen hier weer heelder epistels schrijven over ons (ja ons: als eigenaar hoor je nu ook bij het clubje van connaisseurs) zo volprezen merk, maar laat ons effe to the point wezen:
achterlichtunit: de boel effe openmikken op zoek naar massa en 12V op de juiste plaats.
Pinkdoos zit onder het dashbord aan stuurkant ergens weggefrommeld.
Veel plezier in je Berlina, maar pas op: de marktwaarde van je vriendin is bij deze wel gestegen! Ooit hoorde ik het verhaal van een oudere Lancista die me met veel smaak vertelde hoe de jongens aan zijn voordeur stonden te drummen om een avondje uit met zijn dochter. Dochterlief had van vader een Fulvia Coupé gekregen en net daar zat het angeltje...
Bart
[IMG]http://i62.tinypic.com/2sakz2g.png[/IMG]