Kappa 2.4 LX doet het niet meer

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
De Chick

Kappa 2.4 LX doet het niet meer

Unread post by De Chick »

Goeiedag,

Ik weet niet meer wanneer ik ook alweer min Kappa heb gekocht, maar ik heb dr tot aan gister met ontzettend veel plezier in gereden. Alleen gister toen ik van de zaak naar huis wou rijden begaf hij de geest.

s'Ochtends gewoon de auto gestart en naar de zaak gereden. Was niks vreemds aan de hand. Ik zet hem neer en om 5 uur wou ik weer naar huis rijden. Alleen toen ik de sleutel omdraaide in het contact, deed helemaal niks het meer. Dr ging 1 lmpje op het dashboard heel zwak branden en de luchtroosters waren de hele tijd aan het bewegen. Auto geprobeerd te starten maar dr gebeurde natuurlijk helemaal niks. Geprobeerd aan te duwen maar dat mog niet baten. Toen de startkabels dr op gezet, kwartier gewacht en geprobeerd te starten. Voordat ik wou starten deed alles het gewoon zoals nomaal. Alles branden fel en de volt meter gaf gewoon genoeg stroom aan. Toen gestart en alles veel gelijk uit, en na 3 seconden begon alles te knipperen en hoorde je een snel tikkend geluid. Weer een paar keer geprobeerd maar elke keer het zelfde probleem. Daarna hebben we de auto gesleept en tijdens het slepen de koppeling laten schieten. De eerste keer wou die even niet, maar de 2de keer wou die gelijk aan. Alles deed het normal, alleen bleef het airbag lampje branden. Achja, het doet het weer. Kwartier laten lopen en toen een stuk gereden. Ergens neer gezet, uit gezet en toen weer het contact omgedraaid... Helemaal niks weer. Weer gesleept en weer gestart en naar huis gereden.

Vanochend weer gesleept en naar een Lancia garage gebracht. Jongen in de garage gaat dr maandag naar kijken maar kon niet gelijk zeggen wat het was. Hij hoopte alleen dat ik niet mijn computer had opgeblazen. Maar dat lijkt me sterk want die regelt ook de injectie. Ook zei die dat de computer misschien alleen gereset moest worden.

Weet iemand hier misschien wat dr aan de hand is? Want ik maak het liever zelf, dan dat zo'n dure garage dr iets aan gaat doen. Verder rest is het echt een super auto die mij al vele kilometers plezier heeft gebracht.

Groeten, Mike
Space

Re: Kappa 2.4 LX doet het niet meer

Unread post by Space »

Defeckte accu.
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Percy

Unread post by Percy »

Je moet je accupolen even checken of ze goed vast zitten, of checken op corrosie.
Mijn broer had met zijn kappa ook zoiets. Onder het rijden alle meters op hol (snelheidsmeter enz). Uitgezet en niet meer meer starten.
Bleek dat de accupolen vervuild waren. Na het schoonmaken was hij in zijn startonderbreker geslagen.
Je kunt alles resetten door beide accupolen los te halen en ongeveer 10/ 15 seconden tegen elkaar aan te houden. Dan ontlaadt de condensator. Daarna was het gewoon starten en lopen!

Misschien is dat bij jou ook, maar kan idd ook een kapotte accu zijn.

succes
De Chick

Unread post by De Chick »

Goeiedag,

Ben denet gebeld door de vorige eigenaar. Die had een soort gelijk probleem 3 weken geleden met zijn coupe. Hij zei ook van: Accupolen los halen, schoonmaken en even wachten. Dan dr weer op en dan zou die het weer moeten doen... En inderdaad. starten lopen.
Maar nog bedankt voor de reactie's!

Groeten, Mike
Percy

Unread post by Percy »

Klopt, als je je accupolen loshaalt en wacht dan reset je hem ook. Alleen moet je dan een uur wachten ofzo. Als je ze tegen elkaar aanhoud gaat het veel sneller
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”