malpassi benzine drukregelaar/filter:S

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Toine

malpassi benzine drukregelaar/filter:S

Unread post by Toine »

Wie o wie kan mij de werking van de Malpassi benzinedrukregelaar uitleggen en hoe deze in te stellen? Ik begrijp het filtergedeelte uiteraard wel en ook dat hij de pulsbeweging van de mechanische benzinepomp uitvlakt, alleen begrijp ik de verstelling bovenop niet helemaal ::o Ik lees het graag als iemand het wel weet....

Gr. Toine
Huib
Site Admin

Re: malpassi benzine drukregelaar/filter:S

Unread post by Huib »

De mechanische pomp geeft een constante druk. De druk wordt niet gemaakt door het hamertje maar door een spiraalveer.

Met een drukregelaar kun je door de instelschroef te verdraaien de druk van de benzinepomp verlagen. Sommige carburateurs zijn nog al gevoelig op de druk. Voor de meeste Solexen is de optimale druk 0,3 bar. De Dellorto's werken beter bij 0,1 bar. In de Data Tecnici staat wat de optimale druk is voor jouw carburateurs. Als de pomp precies die druk levert dan hoeft er geen regelaar tussen.

Ik vind die gecombineerde filter / drukregelaars niet zo handig. Ik heb graag het filter vóór de pomp. De regelaar zit uiteraard altijd na de pomp.
Toine

Unread post by Toine »

Hoi Huib, bedankt voor je reactie.

Ik heb op de Lancia Solex zitten net als op mijn Alfa (1977) en mijn maat zijn Alfa Spider (1972 Dellorto). Bij de Alfa's wordt de malpassi er standaard op gemonteerd. Maar hoe kan ik de druk op de malpassi meten:S
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Met een manometer en een T-stuk.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”