abnormal power voltage

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rainmaker

abnormal power voltage

Unread post by Rainmaker »

Kwam er deze week achter dat je de Main-toets in de Thesis 5 seconden ingedrukt kunt houden, waarna er een onderhouds/test scherm verschijnt.
Wanneer je vervolgens voor de EOL, dan heb je een keuzemenu waat je een errorpage naar voren kunt halen.

Bij komt er een pagina's lange lijst naar voren met telkens dezelfde foutmelding: "abnormal power voltage".
De data en tijdstippen worden ook netjes geregistreerd. De frequentie ervan is bij mijn Thesis bijna om de dag.

Weet iemand of dit normaal is? Normaal voor een Thesis bedoel ik dan.......?

Groet,
Auke
mvmersbergen

Re: abnormal power voltage

Unread post by mvmersbergen »

ja, dit komt vaker voor, meestal tijdens het eerste keer starten van de auto. Dan zakt de accuspanning ( te ver) in.
Rino

Unread post by Rino »

Is een algemeen gekende spookmelding bij de Thesis. Komt voor bij bijna iedere start van de motor. Tipje : je krijgt op die manier een mooi rapportje van wanneer en hoe vaak de auto gestart werd buiten eigen beheer. Tenzij zoon lief dit trucje kent en de data wist na zijn ritje ;)
Rainmaker

Was wat achterdochtig omdat ik tot de zomer van dit jaar af en aan storingen heb gehad in het systeem (ABS/ESP/EPB/Comfortronic/Engine control system)

Toen ik deze storingen zag, kreeg ik alweer nachtmerries.

Ach, haperende electronica zit in de aard van het Lancia-beestje.

Mijn vrouw vergelijkt de Thesis met een Italiaanse man:

ziet er mooi uit, maar is volslagen onbetrouwbaar. Maar na een hartig woordje van de monteur is ie weer in het gareel en vergeef je,m alles want hij is toch wel knap en fluweelzacht......

Hoewel stereotyp en feitelijk onjuist, toch wel een aardige vergelijking.

Bedankt voor jullie reactie!

groet,

Auke
Rino

Unread post by Rino »

Auke,

de meeste electronica systemen die in de Thesis zitten zijn ingekocht en van Duitse makelij. Het valt op dat - is ook de mening van veel Duitsers op het Duitse forum - het vooral Duitse componenten aanwezig in de Thesis onbetrouwbaar zijn.
Misschien effe jouw vrouw doorgeven dat ze gelijk heeft met haar betrouwbaarheidsvergelijking tussen de Thesis en Italiaanse mannen als het gaat om die Italiaanse mannen met een Duitse geaardheid !

Rino
gergely

Unread post by gergely »

Ik zie die melding ook....
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Rainmaker

Heb ook al eerder gehoord dat de electronica van Duitse makelij is.

Ik kan me echter toch niet aan de indruk onttrekken dat Lancia en electronica niet goed samen gaan, en dat het iets te maken heeft met de manier hoe Lancia de electronica gebruikt.

Ik heb nu 3 Lancia's gehad (2x Kappa, 1x Thesis), een vriend van mij heeft 2 Kappa's gehad en een kennis van mij heeft ook een Thesis.
De grote gemene deler is toch echt haperende electronica. Bij de Thesis meer problemen dan bij de Kappa, maar dat is ook niet verwonderlijk aangezien de hoeveelheid electronica toegenomen is.Heb nu ongeveer alle storingen gehad, inclusief het doodleuk neervalen van de snelheidsnaald (ben recordhouder wat betreft het over de snelweg van Amsterdam naar Utrecht rijden met 0 km per uur).

Als je de electronica-problemen van de Thesis aankaart, dan reageren Lancia-die hards nog wel eens met het standpunt dat Duitse auto's ook electronica-problemen kennen en dat daar ook over wordt gesproken op fora van die merken. Dat is op zich juist, alleen is mijn indruk dat er nogal veel klachten zijn over de Thesis in vergelijking tot het minieme aantal dat verkocht is van dat type (303 exemplaren in de 5 jaren vanaf 2002).

En daarnaast lijkt het dat Lancia Nederland niet echt veel inzet toont om er iets aan te doen. Het feit dat er voorlopig geen opvolger van de Thesis is (en dus de klanten ook niet tevreden gehouden hoeven te worden om ze te bewegen weer een nieuwe te kopen) helpt ook niet echt om Lancia Nederland te motiveren.

Ik ben een liefhebber van de lancia styling voor wat betreft de Kappa en de Thesis, maar de vele storingen en de laksheid van het moederbedrijf drijven mij (met pijn in het hart) bij de volgende auto waarschijnlijk rechtstreeks in de armen van Lexus (of een ander nog nader te kiezen merk). Ook wanneer Lancia met een opvolger komt (wellicht de Lancia met Chrysler-elementen) dan durf ik het niet meer aan om mijn geld daar aan uit te geven.

Groet,

Auke
mareblu

Unread post by mareblu »

Met pijn in mijn hart voel ik met je mee Auke!
Bezit nu een Lybra met bijzonder veel plezier, ondanks dat ik onderweg tweemaal gestrand ben door (Duitse Bosch) electronicaproblemen. Tweemaal in 120.000km kan ook met een Audi of een BMW gebeuren.
Zou graag overstappen naar een Thesis, zie regelmatig zeer aantrekkelijke exemplaren te koop staan (JTD 2.4 Comfortronic Emblema uit 2007 voor EUR 27000, uit 2006 voor EUR 19.000 of uit 2005 voor EUR 13.000, echt geen geld), maar ik durf het niet aan. De handvol eigenaren die hier op het forum actief zijn noemen zo'n enorm aantal problemen waar de dealer bovendien geen raad mee weet en/of die extreem veel tijd en geld kosten dat ik me werkelijk afvraag hoe je dat deze bijzondere dame steeds kunt vergeven. De auto lijkt te complex gebouwd.

Tegelijkertijd vraag ik me wel af: wat dan wel? Jij noemt een Lexus, maar heb je dat interieur wel eens gezien? Daar zit je niet voor je lol! De Duitse concurrentie is te gewoon en rijdt zonder bezieling. Jaguar S-type? Oubolligheid troef met al dat hout. De Fransen hebben geen alternatief in die klasse. Wie het weet mag het zeggen.

Willen andere Thesisbezitters eens reageren? Hoe betrouwbaar is jullie Thesis? Vergeef je haar alle mankementen? Wat wordt je volgende auto?

Henk
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

"De Fransen hebben geen alternatief in die klasse"

Dacht het wel, boordevol karakter, net als de Thesis.

En het heet: C6
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
gergely

Unread post by gergely »

Heb ik inderdaad destijds ook met een schujn oog naar gekeken ... zeer aantrekkelijke auto....
Geen idee wat betreft de kwaliteit.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”