Kloontje komt om zijn loontje?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
ivo

Kloontje komt om zijn loontje?

Unread post by ivo »

Kapparijders salut!
Altijd op zoek naar kostenbeheersing, overweeg ik wel eens niet-originele Kappa onderdelen (klonen) te gebruiken. Hoe verstandig/onverstandig is dit en waarom? Uitlaat bijvoorbeeld lijkt me geen probleem, maar waterpompje, riemenwerk, koppeling e.d. twijfel ik over? Heeft iemand hier slechte ervaringen mee?

Groet :)
Ivo
Jan Hoornstra

Re: Kloontje komt om zijn loontje?

Unread post by Jan Hoornstra »

Niet originele onderdelen kunnen ook zeer goed zijn, en vaak zijn ze hetzelfde.
Ik ben in Engeland in diverse fabrieken geweest waar waterpompen en frictie enz. gemaakt worden.
Daar komen de Toyota waterpompen en de "immitatiewaterpompen" van dezelfde lopende band.
Alleen het doosje is anders.
Ook zijn aftermarket producten soms veel beter, bv schokdempers van Koni of Monroe zijn vaak beter
dan de originele fietspompen.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
lanciakappasw

Unread post by lanciakappasw »

" Origineel" bestaat niet zeg ik wel eens.Zijn je banden ook origineel? Nee,daar is een toeleverancier voor. Autofabrieken zijn assemblagefabrieken. Hier worden auto's in elkaar gezet en de onderdelen komen van ,soms wel duizenden , toeleveranciers. Bekende namen zijn natuurlijk Bosch, Valeo, FAG,Monroe,Gates, Varta, Magneti Marelli. Deze fabrikanten leveren ook aan de aftermarket maar dan niet de merk van de auto verpakking maar in hun eigen verpakking met hun eigen naam erop. Natuurlijk zit er verschil in de ene en de andere waterpomp of remschijf van een A-merk of een B-merk. Belangrijk is dat de onderdelen die je koopt van een A-merk zijn. Maar het komt ook voor dat autofabrikanten,uit kostenbesparingen, onderdelen monteren van minder goede kwaliteit,in dat geval is een "niet origineel" onderdeel gewoon beter.
En natuurlijk zitten er op al die onderdelen die je bij de Brezan op de hoek haalt ook gewoon garantie. Ik werk er al jaren mee,en met zeer goede resultaten. Wil je(scherpe) prijzen weten? Stuur me dan maar eens een PB. Verzenden is mogelijk.

Groet,

Roy
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
ivo

Unread post by ivo »

Bedankt voor jullie reacties,
Klinkt overtuigend. Ik zal er, als het aan de orde is, mijn voordeel mee doen.

Groet,:)
Ivo
Corrado-Ex-Roma

Unread post by Corrado-Ex-Roma »

Ik haal ALLES bij Tuynder in Nootdorp, of Martin Beuk. Origineel en originele kwaliteit.
Frankkap

Unread post by Frankkap »

Hallo,

Ongeveer bij km stand 258.000 imitatie koppeling met drukgroep en heel de distributie met waterpomp en looprollen vernieuwd. Alles dus imitatie, was aan onderdelen € 400,00 kwijt. Nu 10.000 km verder en alles nog naar wens.
Groeten,
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”