Ik ben een beetje ongerust over de eerste berichten over de kilometerheffing. De prijs is voor een groot deel naar aanleiding van de CO2-uitstoot van een auto. Nu heeft een Lybra vele kwaliteiten, maar een lage CO2-uitstoot is er niet een van. Een 1.8 is 199 gr/km, een 2.0 zelfs 238 gr/km. De 2.4 diesel staat voor 179 gr/km. En hebben de diesels eigenlijk wel een roetfilter? Anders betaal je zomaar twee cent extra per kilometer (even uit mijn hoofd) als boetebedrag.
Het zou dus best kunnen dat straks de taxi goedkoper is dan een ritje met je Lybra. Dan zal het een zeldzamen verschijning worden.
Voor mij is dit helemaal bitter. Ik heb mijn 2.0, nu 117.000 op de klok, pas een half jaar, en het is de bedoeling om hem zeker nog door te rijden tot 300.000 km. Ik rij zelfs klimaatneutraal omdat ik heb geinvesteerd in een LPG-installatie. Zoals het er nu uitziet, moet ik de hele boel in twee jaar gaan afschrijven... En bedankt!
Als dat zo is, wordt mijn volgende auto zeker van voor 1987 - dan kun je gratis...
Heb al een leuke kandidaat gevonden...
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... g3mRibS0dO
Of zie ik de zaak te somber? Wie geeft tegengas?
Groetjes,
Max.
Kilometerheffing einde Lybra?
Re: Kilometerheffing einde Lybra?
Hoi Max,
Je bent een pessimistische optimist;)
Die kilometerheffing moet eerst nog maar eens ingevoerd worden en e.e.a. hangt natuurlijk af van het aantal kilometers die je jaarlijks rijdt en waar je die rijdt. Ik ga me daar nu nog geen zorgen over maken (tenzij ik morgen een andere auto moet, eeuuh Lancia mag kopen). Wat jij zegt over een Lybra geldt ook voor de meeste andere merken. Je rijdt een Lybra! Geen Golf Blue Motion of zoiets.
Je bent m.i. wat optimistisch over dat klimaatneutraal rijden met een LPG installatie;) Dan moet je altijd met de fiets gaan en voor elke Lancia folder die je bij de dealer haalt en boom in je tuin plaatsen......
Groeten,
Atse
Je bent een pessimistische optimist;)
Die kilometerheffing moet eerst nog maar eens ingevoerd worden en e.e.a. hangt natuurlijk af van het aantal kilometers die je jaarlijks rijdt en waar je die rijdt. Ik ga me daar nu nog geen zorgen over maken (tenzij ik morgen een andere auto moet, eeuuh Lancia mag kopen). Wat jij zegt over een Lybra geldt ook voor de meeste andere merken. Je rijdt een Lybra! Geen Golf Blue Motion of zoiets.
Je bent m.i. wat optimistisch over dat klimaatneutraal rijden met een LPG installatie;) Dan moet je altijd met de fiets gaan en voor elke Lancia folder die je bij de dealer haalt en boom in je tuin plaatsen......
Groeten,
Atse
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
Re: Kilometerheffing einde Lybra?
Als ik het afzet tegen de wegenbelasting en dergeljike zou het ons 600 euro per jaar meer kosten, we besparen dan wel 154 euro per kwartaal aan wegenbelasting.. Ik zie het wel, ga me er nu geen zorgen over maken
Ach, de nieuwe Delta schijnt een B-label te hebben, tegen de tijd dat het zover is daar maar voor gaan dan
. Altijd beter als het G label van onze 5 cyl 2.0 op benzine (gas is om op te koken LOL) .

Ach, de nieuwe Delta schijnt een B-label te hebben, tegen de tijd dat het zover is daar maar voor gaan dan

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg