Rustig hier op het forum!!!

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
marcel/KAPPA
Posts: 98
Joined: 22 Dec 2008, 00:35

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by marcel/KAPPA »

Hallo KAPPA liefhebbers,

De mijne is ook pas weer gekeurd, 2 nieuwe Michellin's en ruitenwissers was de
uitkomst. Gelijk maar een grote beurt gegeven (zelf gedaan) was bij tuynder ongeveer
€120 aan onderdelem kwijt.
ivo
Posts: 80
Joined: 13 Feb 2009, 22:28

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by ivo »

Hallo Disaronno,
Als je het hebt over distributieriem en spanrollers, geldt volgens mijn informatie een termijn van drie jaar ( of 60.000km) ,of ben ik onjuist ingelicht?
Fijn trouwens dat je zo lekker voordelig kunt rijden. Ik heb zo'n begerenswaardige coupe en geniet er dagelijks van. Dus even sparen nog.

Groet, >:D<
Ivo
marcel/KAPPA
Posts: 98
Joined: 22 Dec 2008, 00:35

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by marcel/KAPPA »

beste KAPPA fans

Ik doe de riemen en spanrollen om de 4 jaar. Het is maar hoe je de auto berijd ik bedoel
als je veel snel optrekt en veel in de file(of stad) rijd dan zou ik het sneller doen.
Ik rijd 20.000 per jaar en voornamelijk grote weg zonder file's.

groeten marcel/KAPPA
Jos Kappa
Posts: 81
Joined: 30 Jan 2009, 23:11

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by Jos Kappa »

Ciao Kappa liefhebbers,

Probleemloos op en neer geweest naar Italie (Assissi en Grosseto) met de Lancia K 2.0 '95. Voor de vacantie laten keuren. Helemaal goed. Voor die tijd nog wel een paar dingen laten doen, distributie vervangen en een spanrol van de multiriem (Beuk). Maar tijdens de vacantie heeft ie zich prima gehouden. Ook weer veel plezier gehad van de climat control. Ik vergeet bijna de middendemper te noemen. Die is ook nog even in het voorjaar vervangen. Maar dat was het wel zo'n beetje over het afgelopen jaar. Al met al vallen de kosten nog mee voor een auto van deze leeftijd. Voorlopig gewoon lekker door blijven rijden met de Kappa

Ciao,
Jos
disaronno
Posts: 47
Joined: 03 Jan 2009, 17:37

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by disaronno »

hoi Ivo,

Mijn garage hanteert de 5-jaarsgrens of 60.000km. Het hangt inderdaad af van het gebruik en wat geluk (of pech...) als je er meer sjoemelt neemt uiteraard het risico toe. Maar mijn Kappa heeft het altijd rustig aan gedaan (automaat) weinig toeren en veel snelweg. Ook heeft hij nog een jaar bijna helemaal niet gereden. Dus ik hou de 60.000 aan.

Dank voor het actief meedenken trouwens.
kappa2000
Posts: 41
Joined: 29 Jul 2009, 20:47

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by kappa2000 »

Ik denk dat registreren een beetje moeilijk gaat sinds de nieuwe layout.
Ik ben ook een aantal maanden aan het 'rommelen geweest (ook mijn email adres was intussen veranderd)
maar mbv de forum beheerder is alles gelukt.
lanciakappasw
Posts: 110
Joined: 04 Feb 2009, 20:53

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by lanciakappasw »

In juli weer met een volbepakte Kappa 2.0 SW naar Italie geweest..fijne reiswagen,geen problemen(tu),terwijl er wel andere ,veel nieuwere ,auto's met pech langs de kant van de weg stonden. Enig minpuntje is de trekkracht als je op de autobaan wilt invoegen,dat gaat vrij traag:S,maar als je eenmaal weer op gang bent is het weer genieten geblazen..Ik heb bij het Lago Maggiore wel een aantal Kappa's gespot,veel Italiaanse sedans,1 SW en 2 coupe's,waarvan 1 goudkleurige Nederlander,wie is dat geweest??Dit jaar eigenlijk weinig kosten gehad,4 nieuwe michelins,en ik heb mijn velgen laten poedercoaten. Verder zit mijn Kappa nog zeer goed in de lak(donkerblauw) en kan ie nog jaaaaren mee! Kiometerstand 156.000. Volgend jaar weer met de Kappa naar Italie maar dan naar de Adriatische kust. Mooi werk,met een Kappa door Italie rijden(:P)
*** Kappa SW turbo Rosso Nobile***
Jan Hoornstra
Posts: 417
Joined: 22 Dec 2008, 16:21

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by Jan Hoornstra »

Kappa's worden beter als ze ouder worden dat blijkt wel, erg rustig hier.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
mirafiori
Posts: 347
Joined: 02 Jan 2009, 20:44

Re: Rustig hier op het forum!!!

Unread post by mirafiori »

Ik was mijn wachtwoord kwijt, heb een probleem met mijn kappa
het was voornamelijk in italie piepende remmen zoiets, ik heb 20.ls
215/60 15 goodyaer nct er onder =perfect zag laatst een mooie 2.4 automaat
staan bij kelder staan is het handel met K niet direct waar dealers op zit te wachten,
2 auto,s wordt mij te duur, en ander probleem= mooi 16 velgen voor een kappa,
voor een redlijke prijs is haast niet tevinden moet wel 7.5 breed zijn wil graag
225/50 banden op hebben, Hilbert
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”