Geachte heren,
deze 2 lampjes branden af en toe na uit en aan zetten van de auto zijn ze weer uit iemand een antwoord????
Alvast bedankt
lampjes dashbord problemen
-
lampjes dashbord problemen
- Attachments
-
- dash truble.jpg (86.5 KiB) Viewed 265 times
Re: lampjes dashbord problemen
lampjes hebben betrekking op ESP systeem, normaal gesproken hoort het driehoekje alleen te knipperen wanneer een wiel wat doorspint.
Bij mijn auto gaat ook soms dit driehoekje branden zonder aanwijsbare oorzaak, Contact uit en weer aan en het lampje is uit.Het andere tekentje is voor de remmen, heb hier geen last van. Heb nog een ander spookje nl motormanagement lampje gaat soms aan na lang snelweg rijden en dan gas loslaten voor een tolpoort. Dit blijft echter wel enige tijd en dagen branden. Garage vond wel de foutmeldingen bij uitlezen maar de oorzaak is niet gevonden. Auto is van 2005, sw 2.0 emblema en vanaf het begin kreeg ik de meldingen en bij de garage erover geklaagd, maar geen resultaat. Ik noem het maar de 2spookjes, de auto rijdt verder uitstekend en alles blijft verder heel.
Bij mijn auto gaat ook soms dit driehoekje branden zonder aanwijsbare oorzaak, Contact uit en weer aan en het lampje is uit.Het andere tekentje is voor de remmen, heb hier geen last van. Heb nog een ander spookje nl motormanagement lampje gaat soms aan na lang snelweg rijden en dan gas loslaten voor een tolpoort. Dit blijft echter wel enige tijd en dagen branden. Garage vond wel de foutmeldingen bij uitlezen maar de oorzaak is niet gevonden. Auto is van 2005, sw 2.0 emblema en vanaf het begin kreeg ik de meldingen en bij de garage erover geklaagd, maar geen resultaat. Ik noem het maar de 2spookjes, de auto rijdt verder uitstekend en alles blijft verder heel.
-
Bij ons het zelfde je merkt er niks van als ze branden pas als je de motor uitzet en dan weer aan zijn ze weg. Toch vervelend die spookjes haha. Thnx voor je info.
-
HE heb mijn schone uit laten lezen bij een bosch garage in zuidland en jaar hoor het probleem was te weinig remvloeistof en al 1 week geen melding meer gehad ipv elke rit helemaal happy tot nu toe haha op hoop van zegen.
Het motor management lampje heeft bij mijn Lancia 2.0 SW ook een paar keer gebrand. Eén keer was ook na een lange autorit en vaart minderen bij een tolpoort in Italie. Twee weken geleden brandde het lampje weer tijdens een vakantie. De garagist in Italie legde uit dat het systeem reageert wanneer de verhouding lucht en brandstof op een bepaald moment verandert. Dit kan door luchtdrukverschillen of door een vuiltje heb ik mij laten vertellen. Niet iets heel ernstig maar wel iets om naar te laten kijken bij een onderhoudsbeurt. De laatste keer had ik inderdaad redelijk hoog in de bergen gereden en weer snel gedaald. Dus dat klinkt niet onlogisch. Overigens prima service van een Italiaanse garagist die voor het uitlezen en resetten op zaterdagmorgen geen vergoeding in rekening bracht.
Verder weer ruim 3800 comfortabele kilometers weggereden tijdens de vakantie!
Groeten, Edward
Verder weer ruim 3800 comfortabele kilometers weggereden tijdens de vakantie!
Groeten, Edward