kraken van de auto

Discussie en vraagbaak over Lybra
rickfranke@gmail.com

kraken van de auto

Unread post by rickfranke@gmail.com »

Geachte kundige mensen ik heb hierbij een vraag aan jullie,

Ik ben in het bezit van een schitterend lancia lybra sw 1.9 tjd emblema editione maar ik heb haar ondanks een grootte beurt laten geven maar ze kraakt nog steeds er zitten middels nieuwe draaiarmen onder nieuwe rubbers en nieuwe stab stangen snap er niks van kraken is over het algemeen het ergerst met mooi warm weer en als hij veert natuurlijk. Hoop dat jullie wat weten want de dealer spuit ze in met wd 40 en dan is het een dag over geen goeie nette oplossing dus.

AUB HELP
jdejager

Re: kraken van de auto

Unread post by jdejager »

Heb dit ook. Hoe warmer hoe erger. Bij mij zijn de stabilisatiestangetjes ook niet goed meer. Doordat het rubber warm wordt gaat het plakken met als gevolg kraken. Bij koud weer hoor je het bekende bonkende geluid. De rubbers zijn dan hard. Heb de stangetjes nog niet laten vervangen. Ik begrijp dat jij dat al hebt gedaan en het nog niet voorbij is? Wat spuit je dan precies in met WD40?
rickfranke@gmail.com

Ja heb een stab stangen set met rubbers laten vervangen ivm kraken en versleten zijn maar het gevolg is nog meer kraken. Aantal malen terug geweest en toen hebben ze de stab rubbers in gespoten door meer vuldig te veren is het weg voor een dag. Ben ten einde raad klinkt echt goedkoop en versleten maar dat is niet het geval als je ergens door een drukke staat rijd kijkt iedereen het is echt een ordi overstemmend geluid.
Fulvietta

Unread post by Fulvietta »

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Kappa. Een verontrustend kraak/klappergeluid vooral bij filerijden in warm weer. Het bleken de kogeltjes te zijn die de verticale stangetjes van de voorste stabilisatorstang met de wieldraagarmen verbinden. Remedie: rubbers losmaken en de kogeltjes in vet verpakken. Nooit meer last gehad! Zie ook op het Kappaforum: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... msg-515798

Succes, Henk
rickfranke@gmail.com

dank je wel ga van de week naar de garage en de eventuele oplossing voorleggen super bedankt wordt vervolgt

gr rick
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”