Kwaliteit/prijs einddempers

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Stasiu

Kwaliteit/prijs einddempers

Unread post by Stasiu »

Hoi,

Zo langzamerhand is mijn achterste uitlaatdemper aan vervanging toe.
Maar van welk merk? In ieder geval geen originele. Kost € 214 (incl. BTW) bij T. te Nootdorp. T. levert ook een imitatiedemper voor € 140, merk onbekend.

Ik las in een eerdere topic dat IMASAF goed is en OE-kwaliteit. Is via eBay in Duitsland te bestellen voor € 159 incl. BTW en verzending.

Ik stootte ook op het merk Ferroz. Pools spul dat via eBay voor € 76 incl. BTW en verzending wordt aangeboden!!

Gaarne wat ervaringen van jullie....

Groet
Stasiu
lanciathema.nl

Re: Kwaliteit/prijs einddempers

Unread post by lanciathema.nl »

Middendeel heb ik van IMASAF (compleet met bevestigingskit). Bevalt prima, de passing is wat minder, ik moest de haken bijbuigen. Daags nadat ik die binnenkreeg voor een totaalbedrag inclusief verzenden uit Dld van € 100,- stond er een nog goedkoper blikken uitlaat op Ebay. Die heb ik niet meer terug gezien. Voor een einddemper zou ik ook weer IMASAF nemen, maar dan op zoek gaan naar een iets goedkoper exemplaar.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
edsnabel

Unread post by edsnabel »

lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Space

Unread post by Space »

Ik heb een paar maanden geleden een Eberspracher a.demper gekregen van een auto onderdelenzaak via mijn werk "Rijsbergen automaterialen").
prijs 192.0 incl. Goede kwaliteit en pasvorm en zeer mooi (origineel?) geluid.
's Morgens besteld en 's middags voor de deur afgeleverd. Moest wel zo snel want ik kon niet meer rijden omdat de oude was afgebroken...
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Rob

Unread post by Rob »

Zoals ik ook al in een vorig Topic schreef heb ik de dempers destijds besteld bij Mobility parts (wel bekend bij jou, Stasiu). Deze betrekt zijn uitlaten via USN (importeur) die uitlaten levert van Imasaf en Walker. Passing van de haken was bij mij ook wat minder (beetje bijbuigen) maar de uitlaat was netjes stil.
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Hoi Rob,

Die boys van Mobility Parts leveren geen uitlaten meer voor de Kappa! Ik zoek nog even verder...
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Wel flink aan de prijs!
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Gelet op de Pools meneer van deze site zal dit wel zo'n Ferroz pijp zijn uit Polen...
Tja, wat heb je dan? Op een andere site stond dat deze dempers geen E-keurmerk hebben....
Space

Unread post by Space »

Stasiu Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel flink aan de prijs!

Probeer eens een dealer als je haast hebt (:P)
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”