Mensen,
allemaal bedankt voor jullie hulp!!
Oliefiltertang heb ik al omdat ik pas het filter van de Scenic heb vervangen.
Morgen ga ik even olie en filter halen.
Ik vind het ook wel leuk om zelf te doen, zeker omdat ik dan zelf kan beslissen welke olie ik erin doe.
Ik laat het weten hoe het is afgelopen.
gr. Percy
olie verversen
Re: olie verversen
Oh ja,
ik heb geen bodemplaat op mijn kappa zitten dus ik kan er goed bij!
ik heb geen bodemplaat op mijn kappa zitten dus ik kan er goed bij!
Beste mensen,
ik keek net onder mijn auto en zie dat de grote inbusbout niet onder het carter zit!
Zie 1e foto.
URL=http://img196.imageshack.us/i/17082009827.jpg/]
[/URL]
Ik zag wel een grote bou aan de achterkant van het carter zitten.
Zie 2e foto
URL=http://img196.imageshack.us/i/17082009832.jpg/]
[/URL]
Welke is nu de aftapplug??
ik keek net onder mijn auto en zie dat de grote inbusbout niet onder het carter zit!
Zie 1e foto.
URL=http://img196.imageshack.us/i/17082009827.jpg/]

Ik zag wel een grote bou aan de achterkant van het carter zitten.
Zie 2e foto
URL=http://img196.imageshack.us/i/17082009832.jpg/]

Welke is nu de aftapplug??
-
1e plug is versnellingsbak. Tweede is carter.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
ok dank je. Dan zal er waarschijnlijk toch een ringetje in moeten
-
Ik heb een maand geleden ook de olie van mijn V6 vervangen, was een fluitje van een cent, en een V6 heeft in ieder geval wel een afdichtingsring. Het meeste werk was het loskrijgen van het oliefilter. Je kan er zo slecht bij dat de lompe methode (indeuken en erop slaan) noodzakelijk was om hem los te krijgen. Let erop dat je het nieuwe filter met de hand vastzet en het afdichtingsrubber voor montage met olie insmeert.
succes!
succes!
Hallo allemaal,
bedankt voor alle info. We zijn net terug van vakantie maar we zijn toch met de Scenic gegaan. Ben ik wel blij om want de kappa wil ik eigenlijk netjes houden!
Ik heb wel voor de vakantie mijn olie ververst en filter vervangen. Ging perfect, alleen kreeg ik de carterplug niet los en toen ik kracht zette en de bout losschoot kwam mijn duim tussen de sleutel en de auto. Met als resultaat een blauwe dikke duim!
Dus de rest heb ik een beetje gehaast gedaan. Ik had ook nog bij Tyunder in Nootdorp 3 ringen gehaald a 2 euro per stuk. Ik dacht voor de komende keren, alleen passen ze alle 3 niet. Het is een ring met een soort pakking in het midden en misschien had ik deze met kracht erom moeten duwen maar door mijn duim lukt dit niet.
Dus ik was helaas genoodzaakt om de oude ring te gebruiken. Maar ik heb in ieder geval nergens lekkage.
Volgend jaar haal ik wel een universele ring.
De olie die eruit kwam was toch wel erg zwart dus ik ben blij dat er nu weer verse olie inzit!
groeten, Percy
bedankt voor alle info. We zijn net terug van vakantie maar we zijn toch met de Scenic gegaan. Ben ik wel blij om want de kappa wil ik eigenlijk netjes houden!
Ik heb wel voor de vakantie mijn olie ververst en filter vervangen. Ging perfect, alleen kreeg ik de carterplug niet los en toen ik kracht zette en de bout losschoot kwam mijn duim tussen de sleutel en de auto. Met als resultaat een blauwe dikke duim!
Dus de rest heb ik een beetje gehaast gedaan. Ik had ook nog bij Tyunder in Nootdorp 3 ringen gehaald a 2 euro per stuk. Ik dacht voor de komende keren, alleen passen ze alle 3 niet. Het is een ring met een soort pakking in het midden en misschien had ik deze met kracht erom moeten duwen maar door mijn duim lukt dit niet.
Dus ik was helaas genoodzaakt om de oude ring te gebruiken. Maar ik heb in ieder geval nergens lekkage.
Volgend jaar haal ik wel een universele ring.
De olie die eruit kwam was toch wel erg zwart dus ik ben blij dat er nu weer verse olie inzit!
groeten, Percy