Beste Lancia Lovers,
Sinds 4 maanden ben ik sinds lange tijd weer in het bezit van een Lancia.
Eerst een Gamma 2.5, nu een K 3.0 V6.
Een hele fijne auto.
Sinds een week staat hij nu stil.
Oorzaak onbekend en zelf totaal a-technisch.
Paar keer lege accu (na ruim 1 dag stilstaan).
Aantal keer ANWB erbij laten komen, maar gaat mij nu 150 Euro per keer kosten.
Een starthulp aangeschaft en kon het zelf.
Laatste keer dus niet meer.
Startmotor draaide wel maar motor sloeg niet aan.
Nu draait de startmotor ook niet meer, sterker nog op de interrieurverlichting na is hij helemaal "dood".
Nieuwe accu (3 maanden oud).
Ook alle zekeringen gecheckt en volgens mij goed.
Nu weet ik het niet meer en heb dringend hulp nodig.
Wie oh wie wil en kan mij helpen.
P.S. Ben in bezit van rode sleutel maar heb geen code kaart.
Alvorens mijn hartelijke dank.
Rob R.
Nood Oproep
-
Re: Nood Oproep
Kinkt naar een combinatie van een verborgen constante stroomverbruiker (alarm, car-kit, interieurverlichting) die je accu in het geniep leegtrekt en/of problemen met de startonderbreker. Gaat de groene LED in het midden van het dashboard uit tijdens het starten? Zo niet weet je zeker dat het de startonderbreker, of de transponder of zo is.
Als de startonderbreker niet uitgaat, kun je de startmotor laten draaien zoveel je wilt, maar brandstof en ontsteking zul je niet krijgen.
Als de startonderbreker niet uitgaat, kun je de startmotor laten draaien zoveel je wilt, maar brandstof en ontsteking zul je niet krijgen.
-
Hartelijk dank voor de snelle reactie!
Het geheel doet het niet, ook dashboard verlichting als ook het led-lampje op de middenconsole.
Het enige dat werkt is de interieur verlichting.
Gr. Rob R.
Het geheel doet het niet, ook dashboard verlichting als ook het led-lampje op de middenconsole.
Het enige dat werkt is de interieur verlichting.
Gr. Rob R.
-
Nieuwe accu aansluiten en kijken of hij het weer doet. Maak meteen de massa pool van de accu heel goed schoon (daar zijn speciale borsteltjes voor). Daarna op zoek naar de stroom lek. Doe dat als volgt.
Trek telkens 1 zekering eruit en verbind de minpool van de accu opnieu. Gaat dit gepaard met geknetter dan is de verbuiker nog aan. Doe je het zonder geknetter dan is die stroomkring voorzien van de lekkage. Laat de\ie stroomkring nakijken op een continue verbruiker en schakel deze uit.
Trek telkens 1 zekering eruit en verbind de minpool van de accu opnieu. Gaat dit gepaard met geknetter dan is de verbuiker nog aan. Doe je het zonder geknetter dan is die stroomkring voorzien van de lekkage. Laat de\ie stroomkring nakijken op een continue verbruiker en schakel deze uit.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
-
Hartelijk dank voor uw reactie!
Ga ik proberen.
Probleem met "dood" heb ik inmiddels gevonden: draadbreuk bij aansluiting contactslot.
vr. groet,
Rob R.
Ga ik proberen.
Probleem met "dood" heb ik inmiddels gevonden: draadbreuk bij aansluiting contactslot.
vr. groet,
Rob R.