trillende koppeling
trillende koppeling
Heeft er ook iemand last van een trillende koppeling bij een 1.9jtd? Het is altijd bij koude motor en bij vochtig weer is het dikwijls niet.
Re: trillende koppeling
Wat bedoel je met een trillende koppeling? Dat het pedaal trilt als je het bekrachtigd? Ik heb dit nog nooit gevoeld bij mijn 1,9 JTD.
Hij hapt soms en trilt hevig bij het opkomen bij koude motor. Het is niet altijd.
Ik heb wel dat wanneer de motor echt koud is dat soms het optrekken wat moeizamer gaat inderdaad de koppeling wel eens wat wil happen. Dit kan resulteren in het afslaan van de motor. Soms moet ik dan snel weer even het pedaal verder indrukken om de motor aan de praat te houden. Dit is echter alleen als het wat kouder weer is, en dan bij een koude start. Is al heel lang zo en is ook zo weer voorbij.
demeerdg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft er ook iemand last van een trillende
> koppeling bij een 1.9jtd? Het is altijd bij koude
> motor en bij vochtig weer is het dikwijls niet.
Soms als ik in 3de of 4de snel gas geef gaat de toerenteller snel 500 toeren omhoog en zakt weer snel, zonder schokken. De wagen versnelt dan niet en bij rustig gas geven is het niet. Is het normaal dat een koppeling bij een jtd 115pk na 131000 km bijna op is?
-------------------------------------------------------
> Heeft er ook iemand last van een trillende
> koppeling bij een 1.9jtd? Het is altijd bij koude
> motor en bij vochtig weer is het dikwijls niet.
Soms als ik in 3de of 4de snel gas geef gaat de toerenteller snel 500 toeren omhoog en zakt weer snel, zonder schokken. De wagen versnelt dan niet en bij rustig gas geven is het niet. Is het normaal dat een koppeling bij een jtd 115pk na 131000 km bijna op is?
nee de mijne is nog goed en is geschipt naar 150pk en heeft 127000km gelopen het is wel zo dat ie zwaar gaat bij intrappen en het is maken of breken er zit niks tussen doe je dat wel dan slipt ie een beetje je moet hem direkt op laten komen en je rijd dan gewoon soepel weg
[hr]
demeerdg Schreef:
> Soms als ik in 3de of 4de snel gas geef gaat de toerenteller snel 500 toeren omhoog en zakt weer snel, zonder schokken.
> De wagen versnelt dan niet en bij rustig gas geven is het niet.
> Is het normaal dat een koppeling bij een jtd 115pk na 131000 km bijna op is?
[hr]
Ervan uitgaande dat het kilometrage betrouwbaar is, is een slippende koppeling na 130.000 km/h vrij snel, maar de slijtage is natuurlijk sterk afhankelijk van soort gebruik ( veel korte ritten !? ) en rij-stijl van de ( voorgaande ? ) berijders ....
Ik zou er niet te lang mee doorrijden overigens, vrij onhandig als je koppeling er binnenkort helemaal de brui aan geeft
.
demeerdg Schreef:
> Soms als ik in 3de of 4de snel gas geef gaat de toerenteller snel 500 toeren omhoog en zakt weer snel, zonder schokken.
> De wagen versnelt dan niet en bij rustig gas geven is het niet.
> Is het normaal dat een koppeling bij een jtd 115pk na 131000 km bijna op is?
[hr]
Ervan uitgaande dat het kilometrage betrouwbaar is, is een slippende koppeling na 130.000 km/h vrij snel, maar de slijtage is natuurlijk sterk afhankelijk van soort gebruik ( veel korte ritten !? ) en rij-stijl van de ( voorgaande ? ) berijders ....
Ik zou er niet te lang mee doorrijden overigens, vrij onhandig als je koppeling er binnenkort helemaal de brui aan geeft
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Denk dat het Massavliegwiel lek is ! Keering lekt dan en wordt de koppelingsplaat en drukgroep nat en slippen dus als resultaat.
Meestal is het dan zo dat bij koude motor geen probleem is en bij warm SLIPPEN.
Gr. Martin
Meestal is het dan zo dat bij koude motor geen probleem is en bij warm SLIPPEN.
Gr. Martin
Levensduur koppeling is inderdaad erg afhankelijk van gebruik. Heb zelf nog de eerste koppeling terwijl de teller op 354000 km staat.
-
Bij mij staat de teller op 176.000km en ook nog de eerste koppeling er in >:D<