Hallo forummers,
Ik kan een setje lichmetalen kappa velgen kopen (niet mooi wel voor weinagh). Nu vraag ik mij af of de wielbouten van mijn huidige stalen velgen ook passen op het lichtmetaal. Of moet ik daarvoor andere bouten hebben?
En als dat zo is, wie heeft er nog een handjevol van liggen?
wielbouten staal/lichtmetaal
-
Re: wielbouten staal/lichtmetaal
Nee, passen niet. Zijn te kort.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
OK, bedankt!
Op zoek dus naar een setje bouten. Zouden de bouten uit de fiat-stal, bv van Alfa, ook passen qau draad en kop?
Op zoek dus naar een setje bouten. Zouden de bouten uit de fiat-stal, bv van Alfa, ook passen qau draad en kop?
-
Ik zou geen risico nemen. Een setje bouten kost je circa 25 euro met slotbouten erbij. Gewoon nieuw kopen lijkt me.
Vanwege de hoek van de boutkop kan ik niet zeggen of Alfa past. Ik vermoed van wel.
Vanwege de hoek van de boutkop kan ik niet zeggen of Alfa past. Ik vermoed van wel.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
ligt helemaal aan welke velg je gaat monteren.... Maar het draad is iig gelijk.
wielbouten kun je bij elke bandenboer kopen of bestellen.
Kappa heeft M12x1.25.
De lengte is afhankelijk van de velgen
Kappa heeft M12x1.25.
De lengte is afhankelijk van de velgen
Fijn, bedankt voor de info allemaal.
De velgen die ik morgen ga ophalen zien er trouwens zeer goed uit, al een keer onderhanden genomen blijkbaar. Er zitten nog 8 langere bouten bij. De rest zal ik bij de bandenboer, of anders bij Tuynder, gaan halen.
grt. Onno
De velgen die ik morgen ga ophalen zien er trouwens zeer goed uit, al een keer onderhanden genomen blijkbaar. Er zitten nog 8 langere bouten bij. De rest zal ik bij de bandenboer, of anders bij Tuynder, gaan halen.
grt. Onno