Carterbescherming, kooi en tank Coupé?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Diederik

Carterbescherming, kooi en tank Coupé?

Unread post by Diederik »

Omdat eigen speurwerk vooralsnog niets concreets heeft opgeleverd, ben ik zoek voor onze 1600HF een carterbescherming (veel gezien, niemand heeft ze) een rolbeugel/kooi (onmogelijk om zoiets vanuit Italië hier te krijgen... Sassa) en de tank blijkt aan de bovenzijde in de kofferbak poreus te zijn. Naar dit laatste euvel nog niet heel serieus gekeken, maar zijn er nieuwe tanks in de handel?

Kan iemand mij op weg helpen?

Mvg,
Diederik
Huib
Site Admin

Re: Carterbescherming, kooi en tank Coupé?

Unread post by Huib »

Carterbescherming heb ik nog wel liggen. Maar is je voorveer dan niet gebroken of gewoon te slap? Ik stel zo maar een domme vraag.

Rolkooi: Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk

Als de tank poreus is is hij van binnen geroest. Zo snel mogelijk oplossen want je filters raken verstopt. In ieder geval wat reserve filters meenemen. In Den Bosch is er een bedrijf die de tank open maakt, repareert en behandelt. Zoek maar in dit forum. Ik zou met het (laten) aanbrengen van coatings rekening houden met het feit dat er biobrandstoffen bij gemengd gaan worden in de benzine.
Diederik

Ah, mooi.

En nee hoor, er is niets gebroken maar puur preventief. Het ging er bij de Tulpenrallye nogal ruig aan toe en als je dan ook nog eens met volle vaart een verkeerd keienpad in duikt... Ik bel je een dezer dagen.

Voor de rolkooi toch Biesheuvel ja? Ok, ga ik daar achteraan.

Over de tank ga ik nog wat nadenken, dat repareren klinkt toch niet echt als een prettige oplossing.
tch

Unread post by tch »

hoe weet je dat de tank poreus is? is het niet gewoon de pakking van de meter/uitgang die lekt? Heb ik nog nieuw liggen, evenals een tweedehands tank van S1 Coupe (ziet er heel goed uit, maar geen garantie).
Diederik

Omdat als we 'm voltanken er aan de bovenzijde van de felsrand, rechts in de kofferbak, er langzaam aan benzine doorheen komt. En het komt overduidelijk daar vandaan, en aan de toestand van dat hoekje te zien, is er al eens een poging gedaan om dit dicht te krijgen..

Is zo'n S1 tank hetzelfde als voor onze 1600HF 2e serie? Ben dan wel geïntresseerd.
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Een S1 tank heeft geen aansluiting voor de retourleiding. Verder zijn ze identiek.
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Diederik,

Bijgaand een foto van mijn vorige carterbescherming. Zeer tevreden over. Zonder reed ik happen uit mijn vergrote carterpan, kon ik nog mee leven. Grootste probleem is dat ik de onderkant van de alu staanders waar de onderste draagarm kapot reed. Ding op foto is dan ook een skid plate. Niet alleen voor je carter, ook voor de wielophanging. Is commercieel beschikbaar. Mail me maar.
Attachments
rallyfansde2.jpg
rallyfansde2.jpg (115.48 KiB) Viewed 688 times
Diederik

Peter, ik heb je een berichtje gestuurd
Diederik

Heeft iemand wellicht een emailadres van Peter de Wit?
Peter de Wit

Unread post by Peter de Wit »

Ja, ik: pma de wit aan elkaar apenstaartje hotmail.com.
Gr. Peter
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”